خبرهای داغ:
مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی درلنجان
عصاره گیری و روغن‌کشی یکی از تولیدی‌های است که برای اولین بار در شهرستان لنجان با کمک بسیج راه‌اندازی شده است و علیرضا سبحانی یکی از جوانانی است که با راه‌اندازی کارگاه کوچکش و خریداری کردن دستگاه روغن‌کشی محصولاتش را به مردم عرضه می‌کند.
کد خبر: ۸۸۶۸۱۳۱
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان،  این روزها در سراسر کشورمان صحبت از اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی برای جوانان است، صحبتی که اگر به دغدغه اصلی مسئولان و مردم تبدیل شود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور نظیر بیکاری جوانان حل خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که به اجرایی شدن مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور و توجه مسئولان به توانمندی‌های داخلی تأکیددارند و بارها در بیانات خودشان مطرح کردند که چرا موضوع به این اهمیتی در اولویت اصلی آحاد جامعه قرار نمی‌گیرد.

در شهر ما اوضاع کمی متفاوت‌تر است چراکه در زرین‌شهر، بسیج سازندگی سپاه پاسداران با حمایت از جوانان در این مسیر گام‌های مؤثری برداشته است و با ایجاد کارگاه‌های کوچک تولیدی اقدام خوبی درزمینهٔ اجرایی شدن مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

عصاره گیری و روغن‌کشی یکی از تولیدی‌های است که برای اولین بار در شهرستان لنجان راه‌اندازی شده است و علیرضا سبحانی یکی از جوانانی است که با راه‌اندازی کارگاه کوچکش و خریداری کردن دستگاه روغن‌کشی محصولاتش را به مردم عرضه می‌کند.

وی در تولیدی خود علاوه بر عصاره گیری به تولید ارده و فروش عرقیجات نیز مشغول است که این موضوع با استقبال کم‌نظیر مردم منطقه نیز همراه بوده است.

این جوان خوش‌ذوق، باهمت و اراده‌ای که از خود نشان داده است روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نوع روغن روانه‌ی بازار می‌کند تا جایی که محصولاتش در طب سنتی و بسیاری از عطاری‌ها هم به فروش می‌رسد.
 
سبحانی می‌گوید: علاوه بر درآمد و تأمین نیاز خودم حدود ۲۰ نفر دیگر نیز از طریق کارگاه من امرارمعاش می‌کنند و این کارگاه کوچک باعث شده است تا یک اشتغال‌زایی کوچک در شهرمان راه‌اندازی شود.

مسئول این کارگاه تولیدی از شروع فعالیت‌هایش به خبرنگار ما گفت: من سه سال پیش باهدف ایجاد شغل به بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان مراجعه کردم و با گرفتن یک وام ۱۵ میلیون تومانی دستگاه‌های مربوط به روغن‌کشی را خریداری کردم ولی در حال حاضر سرمایه من به ۹۰ میلیون رسیده است.

سبحانی به جوانان توصیه می‌کند که هیچ‌وقت منتظر نباشند که کار به سراغ آنان بیاید بلکه خودشان باید به دنبال کار باشند و جالب است بدانیم که مسئول این کارگاه تولیدی لیسانس حقوق دارد و امروز از رضایتمندی کامل خودش از شغلی که ایجاد کرده است سخن می‌گوید.

 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها