در گفتگو با معاون شرکت تولیدی فولاد سیرجان مطرح شد:

بومی سازی تولید یکی از مولفه‌های اجرای اقتصاد مقاومتی است

معاون شرکت تولیدی فولاد سیرجان با اشاره به اینکه خوشبختانه چندین سال است که در زمینه تولید سنگ آهن اسفنجی خود کفا شده ایم، گفت: بومی سازی تولید در کشور قطعا یکی از اصلی ترین مولفه های اجرای اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۸۶۸۰۸۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج، عبدالمجید مستقیمی معاون شرکت تولیدی فولاد سیرجان  با اشاره به صرفه جویی که تاسیس این کارخانه برای کشور به همراه داشت، اظهار کرد: زنجیره تولید در هر بخشی که کامل باشد قطعا صرفه جویی‌هایی را در زمینه کاهش هزینه‌ها و خروج ارز برای کشور به همراه دارد.

وی ادامه داد: در منطقه گل‌گهر به لحاظه چرخه کامل فولادی که در آن وجود دارد تاسیس چنین کارخانه‌ای باعث شده تا هزینه‌های این پروژه به نسبت سایر پروژه‌های دیگری که در همین زمینه در مناطق دیگری از کشور فعالیت می‌کنند بسیار کمتر باشد از طرفی دیگر دسترسی به آب‌های آزاد و راه آهن سراسری سیرجان همگی دست به دست هم داده تا با کاهش هزینه‌ها قیمت تمام شده محصول نهایی کاهش پیدا کند و در نهایت توان رقابت با کالای وارداتی را پیدا خواهد کرد.

معاون شرکت تولیدی فولاد سیرجان با بیان اینکه این کارخانه از پایان سال 93 شروع به بهره برداری کرده‌ است، افزود: ما در این کارخانه گندله فولاد را دریافت و آهن اسفنجی با درجه خلوص 93 درصد تولید ‌می‌کنیم که در نوع خود بی نظیر است.

مستقیمی با بیان اینکه نزدیک به 90 درصد از نیاز آهن اسفنجی داخل در کشور تامین می‌شود، عنوان کرد: در زمینه آهن اسفنجی مقدار بسیار کمی واردات از کشورهای حوزه خلیج فارس صورت میگیرد و بیشتر نیاز خود را در داخل تامین میکنیم.

وی با اشاره به وضعیت صادرات در این حوزه، افزود: خوشبختانه در سال 95 ما به عنوان یکی از برترین صادرکنندگان آهن اسفنجی در کشور انتخاب شدیم که سالانه حدودا نزدیک به 45 درصد از تولیدات خود را به کشورهایی همچون هند، قطر، چین و غیره صادر کردیم که البته توانایی صادرات مقادیر بیشتری را هم داشتیم که به خاطر تعهدات داخلی به همین مقدار صادرات بسنده کردیم.

معاون شرکت تولیدی فولاد سیرجان با بیان اینکه بومی سازی در بخش تولید یکی از مهمترین مولفه‌های اجرای اقتصاد مقاومتی است، افزود: بخش زیادی از فعالیت‌های تولیدی در کشور ما وابسته به برخی شرکت‌های خارجی است که این رویه باید تغییر پیدا کند و با تکیه بر توان داخلی خود و همچنین استفاده از ابزارهایی همچون مهندسی معکوس و مهندسی تکنولوژی بتوانیم تولید را در بخش گسترده بومی سازی کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شرکت تولیدی فولاد سیرجان برای 400 نفر بصورت مستقیم و 1000 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است که البته با اجرایی شدن فازهای دیگری از این کارخانه که در دست احداث داریم این رقم افزایش پیدا خواهد کرد


ارسال نظرات
آخرین اخبار