حجت الاسلام شکری با اشاره به پیش بینی اعزام ۶۵۴ مبلغ ویژه رمضان در استان، گفت: با توجه به درخواست قابل توجه برای اعزام روحانی به مساجد و ... تعداد مبلغان به ۸۹۱ رسید.
کد خبر: ۸۸۶۸۰۲۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود،  حجت‌الاسلام علی شکری در دیدار تعدادی از روحانیان اعزامی ویژه رمضان استان سمنان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود برگزار شد، ضمن بیان رسالت‌های یک مبلغ در هنگام اعزام به‌خصوص در مناسبت‌هایی مانند رمضان، بیان کرد: این ماه بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی اسلامی بر پایه تعالیم الهی است.

وی افزود: اعزام ۸۹۱ مبلغ به نقاط مختلف استان سمنان نشان از نگاه ویژه تبلیغات اسلامی به مقوله ترویج سبک زندگی اسلامی دارد اما به‌واقع این امر به‌تنهایی کافی نیست و باید به کیفیت تبلیغ نیز نگاه ویژه‌ای داشت که خوشبختانه این امر نیز باوجود سامانه سجام، ویژه ثبت اطلاعات تبلیغی تمام مبلغان سطح استان و کشور به‌خوبی در حال پیگیری و انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه از این تعداد مبلغ اعزامی ۴۵۳ نفر غیر بومی و ۲۲۷ نفر بومی هستند، تأکید کرد: تبلیغ باید مداومت داشته باشد تا اثرگذاری خود را حفظ کند لیکن مبلغان نیز می‌بایست اهل ممارست و پیگیری باشند تا بهترین حصول نتیجه را شاهد باشند چراکه تبلیغ در سنت رسول‌الله(ص) نیز با ممارست همراه است پس باید به دنبال بازخورد تبلیغات در جامعه گشت و آن‌ها را بازتابی از فعالیت‌های تبلیغی خود دانست.

شکری با اشاره به اینکه ۳۲۰ نفر از مبلغان اعزامی ماه رمضان جاری سطح استان سمنان را زنان شامل می شوند، همچنین افزود: این نگاه باید در یک روحانی و مبلغ اعزامی شکل گیرد تا بتواند یک وظیفه را فقط برای رفع تکلیف انجام ندهد بلکه برای رسیدن به نتیجه تمام توان خود را به کار گیرد هرچند در امور فرهنگی نتیجه بعضاً در درازمدت بیان می‌شود اما به‌واقع می‌توان بازخوردهای مردمی و عمومی را از یک تبلیغ دریافت کرد تا در راستای رفع نقاط ضعف و قوت آن کوشید.

وی بابیان اینکه تبلیغ کار انبیاء الهی و رسالتی مقدس است، ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مبلغان آن است که یک وظیفه را فقط برای رفع تکلیف انجام نمی‌دهند بلکه حصول نتیجه برایشان مهم محسوب می‌شود و وقتی این امر اهمیت یافت، تمام توان خود را برای کسب بهترین نتیجه از هر طرح به کار می‌گیرند تا سیکل دایره‌وار تبلیغ در جامعه کامل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مبلغان می‌بایست در حواشی هر طرح به‌دقت بی‌اندیشند و تمام جوانب را در نظر بگیرند تا به شکل حساب‌شده وارد اجرای هر طرح تبلیغی شوند و پس‌ازآن با جدیت و پیگیری نسبت به تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلام که رسالت سازمان تبلیغات اسلامی بر آن نهاده شده، شوند تا هر طرح تبلیغی با بیشترین بازدهی و بهترین نتیجه را بدهد.

شکری بابیان اینکه برای هر اعزام اهدافی در نظر گرفته می‌شود که باید به حداکثر آن‌ها رسید، بیان کرد: وقتی وظیفه زمینه‌سازی برای تبلیغ و بسط معارف اسلام به عهده اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گذاشته‌شده، این نهاد باید جلوتر و جدی‌تر از بقیه دستگاه‌ها عمل کند چراکه سازمان تبلیغات، نهادی انقلابی است که نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر عهده دارد پس مبلغان باید در نظر داشته باشند که هرگونه قصور و کوتاهی ما در انجام‌وظیفه‌مان می‌تواند سبب رشد سریع آسیب‌های اخلاقی در جامعه شود که این حساسیت کار ما را می‌رساند.

وی افزود: ترویج دین اسلام، بیان احکام، مقوله وحدت بین مسلمانان، مسائل اقتصادی چون تحقق شعار سال، ضرورت حضور در راهپیمایی روز قدس، مظلومیت شیعیان و مسلمانان در اقصی نقاط دنیا، سیره اهل‌بیت(ع) روایات اسلامی، امربه‌معروف و نهی از منکر، ترویج ورزش و شادابی، زندگی سالم، حفظ محیط‌زیست به‌خصوص آب، زکات، کمک به نیازمندان و ... مسائلی هستند که امروز مبلغان اعزامی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ماه رمضان باید به آن عنایت داشته باشند.

اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ماه رمضان سال ۹۵ تعداد ۷۵۰ مبلغ ویژه این ماه اعزام کرده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها