عضو کارگروه اجتماعی مجمع بسیج و مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تربت حیدریه توانمند سازی و اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش را مهمترین اولویت امسال دانست و گفت: بنا نیست افراد همیشه تحت پوشش کمیته امداد باشند، لذا با توانمند سازی و اشتغالزایی، افراد توانائی اداره خانواده خود را خواهند داشت.
کد خبر: ۸۸۶۸۰۱۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
عباس ترکمن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: فلسفه وجودی کمیته امداد حمایت ازمحرومین و نیازمندان جامعه است اما در کنار آن رسالتی دیگر مانند حمایت از خانواده زندانیان و فاقد سرپرست که وضعیت معیشتی مناسبی ندارند بر عهده این نهاد است.
 
وی ادامه داد: با این وضعیت فرهنگی که در جامعه از لحاظ رسانه ها و شبکه های اجتماعی بوجود آمده دو اولویت در دستور کار قرار گرفته، یکی بحث فرهنگی خانواده ها و رسیدگی به معضلات و آسیب های اجتماعی و دیگری اشتغال افراد تحت حمایت کمیته امداد می باشد.
 
ترکمن زاده خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهم کمک به اشتغالزایی توجه به فریضه جمع آوری زکات است که در کنار حمایت از محرومین جامعه می توان بخشی از زکات را در توانمند سازی خانواده های تحت حمایت و اشتغالزایی برای مددجویان هزینه کرد. وی توانمند سازی و اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش را مهمترین اولویت امسال دانست و گفت: بنا نیست افراد همیشه تحت پوشش کمیته امداد باشند، لذا با توانمند سازی و اشتغالزایی افراد توانائی اداره خانواده خود را خواهند داشت.
 
مدیر کمیته امداد تربت حیدریه به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در خصوص توانمند سازی و آموزش حرفه و شغل برای مددجویان تحت پوشش تا سقف ۱۰ میلیون ریال پرداخت می کنیم و در ادامه این آمادگی را داریم که جهت اجرای طرح اشتغال، تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه به افراد واجد الشرایط و دارای طرح تسهیلات پرداخت کنیم.
 
وی تاکید کرد: قرار نیست وجوهات زکات به اداره اوقاف شهرستان واریز شود بنا براین است تا در هر روستا و شهر ستاد جمع آوری زکات با محوریت روحانیت تشکیل شود و وجوهات جمع آوری شده در همان منطقه هزینه شود از سوئی دیگر معرفی مددجویان جدید به کمیته امداد طوری انجام شود که واقعا افراد محروم و نیازمند جامعه باشند.
 
عضو کارگروه اجتماعی مجمع بسیج تربت حیدریه در خصوص چگونگی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه گفت: برای پراخت وام های قر ض الحسنه، مددجویان به نزدیکترین بانک معرفی خواهند شد و شرایط نحوه ضمانت پرداخت بانک بیشتر بر عهده بانکها است که برای هر ۱۰۰ میلیون ریال یک ضامن نیاز دارد، که حتما کارمند نیستند و می توانند از افراد مورد اعتماد بانک کشاورزی استفاده کنند.
 
بیش از ۱۶ هزار خانواده در شهرستان تربت حیدریه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند
ارسال نظرات
پر بیننده ها