کارشناس فرهنگی در گفتگو با «بسیج»:

فضاسازی در کرسی های تلاوت قرآن باید متناسب با ذائقه جوانان باشد

احمد گلشاهی کریم گفت: برنامه های قرآنی باید با محتوای قوی و غنی باشند و در کنار فضاسازی مناسب که با ذائقه متفاوت جوانان هماهنگ باشد.
کد خبر: ۸۸۶۸۰۰۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
احمد گلشاهی کریم کارشناس فرهنگی و مداح اهل بیت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اهمیت توسعه کرسی های تلاوت قرآن در مساجد گفت: کرسی های تلاوت قرآن و برگزاری این برنامه های با شکوه در ماه رمضان نسبت به ماه های دیگر جلوه بیشتری دارد چون با تاکیدات دینی همراه است ولی نباید به این ماه اکتفا کرد.

وی افزود: برگزار کنندگان چنین برنامه هایی آنقدر باید هنرمند باشند که مخاطبان یک ماهه را به مخاطبان یک ساله تبدیل کنند. صحبت های مقام معظم رهبری اکثر مواقع در مورد جوانان و نوجوانان و روی سخنشان با مسئولان کار برای جوانان است.

گلشاهی کریم تصریح کرد: برنامه های قرآنی باید با محتوای قوی و غنی باشند و در کنار فضاسازی مناسب که با ذائقه متفاوت جوانان هماهنگ باشد. جوان دنبال نوع آوری و اپلیکیشن است این دو باید با هم باشند باید از ابزارهای مناسب استفاده شود و اولین آن بهره بردن از قاریان خوب است.

وی با بیان اینکه اگر قرائت قرآن حرفه ای باشد مخاطب خسته نمی شود گفت: در این صورت جلسه دچار یکنواختی نمی شود و اثر آن زیاد می گردد. چیدمان کرسی های تلاوت قرآن هم باید حال و هوای قرآنی داشته باشد. رحل های قرآن و بک گراند کرسی های تلاوت باید مناسب باشد که به برنامه ماهیت و اعتبار دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار