کارشناس فرهنگی در گفتگو با «بسیج»:
رضا شریفی گفت: جامعه قاریان و حافظان و متولیان باید بیشتر تلاش کنند با همین محافل و کرسی های تلاوت قرآن جوانان را جذب کنند و انتقال مفاهیم قرآنی و در مرحله بعد عملیاتی کردن قرآن صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۸۶۷۹۵۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
رضا شریفی کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اهمیت توسعه کرسی های تلاوت قرآن در مساجد گفت: متاسفانه ما آنطور که باید و شاید به قرآن نپرداخته و از آن غفلت کرده ایم.

وی افزود: پیامبر(ص) سفارش کردند که دو چیز را بعد از خودشان در بین ما به امانت می گذارند یکی اهل بیت و دیگری قرآن. خوشبختانه در جامعه 80 میلیونی ما که همه مسلمان و قشر کثیر اهل تشیع هستند جلساتی که پیرامون اهل بیت برگزار می شود خیلی پر رنگ است و از این جهت فرصت و شرایط مطلوبی برای جذب جوانان است ولی از قرآن غافل شده ایم و به اندازه لازم به عملیاتی کردن آیات قرآن نپرداخته ایم.

کارشناس فرهنگی تصریح کرد: جامعه قاریان و حافظان و متولیان باید بیشتر تلاش کنند با همین محافل و کرسی های تلاوت قرآن جوانان را جذب کنند و انتقال مفاهیم قرآنی و در مرحله بعد عملیاتی کردن قرآن صورت می گیرد.

شریفی بیان داشت: قاریان ما کمتر از مداحان نیستند ولی اینکه جذابیت و محرک در این زمینه به اندازه کافی به وجود نیامده جای سوال دارد و این نشان می دهد که اتاق فکرهای دوستان ما باید فعال باشد.

کارشناس فرهنگی اظهار داشت: توسعه کرسی های تلاوت قرآن یقینا موثر است و به خصوص در قشر نوجوان ما چرا که به فرموده حضرت علی (ع) آموختن در نوجوانی مثل حکاکی برروی سنگ است. اگر مفاهیم قرآنی با ظرافت خاص انتقال یابد قطعا خیلی از مشکلات اخلاقی و اعتقادی حل خواهد شد.

ارسال نظرات