متخصص طب سنتی در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
رضائی پور گفت: بوییدن سیب گلاب، خیار، لیمو و گلاب، اسپری‌کردن گلاب خنک در فضای اتاق و تنفس هوا و نسیم خنک که حرارت زائد قلب را کاهش می‌دهد می تواند برای کاهش عطش روزه داران مفید باشد.
کد خبر: ۸۸۶۷۹۳۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

دکتر ناصر رضائی پور متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با توصیه های طب سنتی در ماه مبارک رمضان بیان داشت: خواب روزانه حدود یک ساعت برای کاهش حرارات در طول روزه داری بسیار موثر است.

وی در ادامه این مطلب افزود: : این یک ساعت خواب بهتر است در حدود پیش ‌از ظهر باشد یا دست‌کم نزدیک غروب آفتاب نباشد. توقف کمتر در آفتاب و کاهش فعالیت‌های جسمی و درگیری‌های فکری به‌ویژه در محیط گرم نیز بسیار تاثیر گذار است.

دکتر رضائی پور همچنین به روش هایی برای کاهش عطش و حرارت در طول ساعات روزه‌داری اشاره کرد و گفت: بوییدن سیب گلاب، خیار، لیمو و گلاب، اسپری‌کردن گلاب خنک در فضای اتاق و شست‌ و شوی سر و گردن و سینه با آب خنک یا گلاب، تنفس هوا و نسیم خنک که حرارت زائد قلب را کاهش می‌دهد می تواند برای کاهش عطش روزه داران مفید باشد.

متخصص طب سنتی خاطر نشان کرد: استفاده کمتر از رنگ‌های گرم و پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های روشن و طبیعت خنک مانند کتان و پنبه، پرهیز از بوها و عطرهای گرم و بهره‌گیری از عطرهای خنک، مالیدن روغن بادام یا بنفشه به بدن، شکم، گونه‌ها، پیشانی و پشت گوش، استراحت‌کردن در جای تاریک با ‌هوای خنک و بوهای خنک نیز در رفع عطش و تشنگی روزه داران بسیار موثر و مفید هستند.


ارسال نظرات