خبرهای داغ:
نماینده مردم برخوار در مجلس شورای اسلامی

انحصارها شکسته شود یک میلیون شغل ایجاد می‌شود

نماینده مردم برخوار در مجلس گفت: اگر انحصارها برداشته شود، یک میلیون فرصت شغلی به دست خواهد آمد.
کد خبر: ۸۸۶۷۹۲۸
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم برخوار در مجلس شورای اسلامی در نشست کمپین حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت که با شعار رقابت را جایگزین انحصار کنیم، اظهار داشت: اینکه ظلم اتفاق افتاده باشد و حرف حقی وجود داشته باشد را رسیدگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از این دسته مسائل در کشور زیاد داریم،‌ گفت: حذف کارت پایان  خدمت از دریافت گواهینامه رانندگی را تصویب کردیم زیرا ۲ تا ۳ میلیون جوان که می‌خواهند امرار معاش کنند، به خاطر اجرا نشدن این مصوبه معطل مانده‌اند.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: اکنون حدود ۶۰۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل رشته حقوق در کشور داریم و آزمونی که اخیراً برای کانون وکلا برگزار شد، از ۷۰ هزار شرکت‌کننده فقط ۱۶۰۰ نفر جذب شدند.

نماینده مردم برخوار و شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه این موضوع برای دولت هزینه ندارد و چرا باید برای آزمون کانون وکلا انحصار ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: آنهایی که در کانون هستند و آنهایی که قبلاً وکالت خوانده‌اند نباید نسبت به بقیه برتری داشته باشند.

وی افزود: به اعتقاد بنده هر کسی که رشته حقوق خوانده می‌تواند مدتی کارآموزی داشته باشد و سپس افراد وارد چرخه وکالت شوند تا قیمت وکالت پایین‌تر آمده و بین ۲ تا ۳ درصد شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به موضوعاتی که می‌تواند فرصت‌های شغلی ایجاد کند، گفت: نخست باید جلوی قاچاق را بگیریم و پس از آن جلوی ورود کالاهایی که نمونه مشابه داخلی دارند، گرفته شود؛ همچنین در حال حاضر ۲ میلیون فرصت اشتغال توسط افراد بیگانه در کشورمان اشغال شده است.

وی افزود: در مجموع اگر انحصارها برداشته شود یک میلیون فرصت شغلی از شکسته شدن این انحصارها برای جوانان کشور ایجاد خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم سرانجام انحصار مربوط به آزمون کانون وکلا شکسته شود.

ارسال نظرات