مبلغ کرمانی از مشکلات تبلیغ در دمای 60 درجه شهداد می گوید؛
حجت الاسلام والمسلمین بذرکار گفت: کودکان و نوجوانان پای برخی برنامه های تلویزیونی نشسته اند که با ارزش های دینی منافات دارد و حال مبلغ باید در این فرصت یک ماهه این فرد را جذب کند که کار سختی است.
کد خبر: ۸۸۶۷۹۰۷
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین بذرکار از مبلغین علوم و مسائل دینی است که در ماه مبارک رمضان به منطقه شهداد اعزام شده است. وی درگفتگو با ناب نیوز درخصوص مشکلات تبلیغی در این مناطق بااشاره به شرایط آب و هوایی گفت: یکی از مشکلات اصلی این منطقه شرایط آب و هوایی شهداد است که با گرم ترین نقطه جهان، ۸۰ کیلومتر بیشتر فاصله ندارد.
وی با بیان اینکه در چند روز گذشته در این منطقه دمایی حدود ۶۰ درجه تجربه کرده ایم، ابراز کرد: یکی از مشکلات پیش روی مبلغین همین شرایط آب و هواست که گرمی هوا به ویژه در ماه مبارک رمضان کار را برای مبلغین سخت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین بذرکار با اشاره به بادهای ۱۲۰ روزه و طوفان های این منطقه عنوان کرد: در مناطقی که آب و هوا خوب باشد، مبلغ بهتر می تواند فعالیت کرده و طرح های بیشتری برای نوجوانان و جوانان پیاده کند و تاثیرگذاری برنامه های تبلیغی بیشتر خواهد بود.
 
 
برخی برنامه های تلویزیونی که با ارزش های اسلامی منافات دارد، کار مبلغان را سخت می کند
 
 
این مبلغ بیان کرد: مشکل دیگری که در راستای تبلیغ در این مناطق وجود دارد این است که فعالیت های تبلیغی پس از یک ماه تمام می شود و تا سال بعد، فردی که مورد تبلیغ قرار گرفته حدود ۱۱ ماه از این فعالیت ها دور می ماند.
وی اذعان داشت: کاش دولت در مسائل تبلیغی کمک بیشتری می کرد اما متاسفانه نه تنها کمکی نمی دهد بلکه کار را سخت تر هم می کند؛ به طور مثال برنامه های صداو  سیما در دولت فعلی با مسائل اسلامی و ارزشی ما منافات دارد و این یکی از ضعف هاست که کار تبلیغی را سخت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین بذرکار تشریح کرد: کودکان و نوجوانان پای برنامه هایی نشسته اند که با ارزش های دینی منافات دارد و حال مبلغ باید در این فرصت یک ماهه این فرد را جذب کند که کار سختی است لذا دولت یا وزارت کشور باید در این مسئله کمک می کرد.
 
 
معضل ماهواره در روستاهای فقیرنشین کار تبلیغ را دشوار کرده است
 
 
این مبلغ علوم دینی با اشاره به آسیب های اجتماعی که در این مناطق وجود دارد، خاطرنشان کرد: ماهواره یکی از مشکلاتی است که کار را سخت کرده است؛ متاسفانه در منطقه شهداد با توجه به اینکه مردم فقیرهستند اما ۷۰ درصد آنها از ماهواره استفاده می کند که آسیب های بسیاری دارد.
وی افزود: ماهواره موجب شده فرد هیچ رغبتی نسبت به یادگیری مسائل دینی نداشته باشد و باید وی را از پای ماهواره به سمت سخنان مبلغ بکشاند که در یک ماه کاری سخت است.
حجت الاسلام والمسلمین بذرکار تاکید کرد: از سوی دیگر مسئله کمبود نیروی انقلابی در در روحانیون هم نفوذ کرده است؛ نیروی انقلابی فردی است که بحث مالی مدنظر او نباشد و وقتی در منطقه ای حضور می یابد، سختی های آن برایش اهمیت نداشته باشد.
این مبلغ علوم دینی اظهار داشت: تغذیه ناسالم بین مردم روستا و مراجعه کنندگان که توسط دشمن در حال پیاده شدن است و تا حدی موفق بوده، از مشکلات دیگری است در بحث های اعتقادی جامعه اسلامی موثر است.
وی تصریح کرد: از جمله ضررهای تغذیه ناسالم این است که فرد هیچ ذوقی برای آمدن به سمت مسائل دینی ندارد؛ به طور مثال محصولات تراریخته با رویکرد جلوگیری از سوق دادن مردم به معارف دینی عمل می کند.
 
 
مناطق محروم شهداد با کمبود امکانات تبلیغی مواجه هستند/ متاسفانه بیشترین بودجه فرهنگی دولت خرج مسائلی مانند کنسرت می شود
 
 
حجت الاسلام والمسلمین بذرکار با اشاره به فقر و محرومیت منطقه شهداد ابراز کرد: مجموعه ای که دوستان ما در آن تبلیغ می کنند، بزرگترین بخش خاورمیانه است که نزدیک به ۴۵ روستای از هم پراکنده دارد و ۹۵ درصد این منطقه دچار فقر و محرومیت است.
این مبلغ دینی ادامه داد: در منطقه ای که از لحاظ امکانات در درجه عالی باشد می توان به راحتی وسایل تبلیغی را فراهم کرد اما منطقه فقیر نشین شهداد از کمترین امکانات حتی کولر آبی بهره مند نیستند.
وی اذعان داشت: البته به برکت نظام جمهوری اسلامی، سپاه و بسیج تلاش ها وبرنامه های خوبی در راستای محرومیت زدایی داشته اند؛ از جمله ساخت مجموعه تبلیغی و خانه عالم  که به دستور فرمانده کل قوا این طرح توسط سپاه اجرا شده است.
حجت الاسلام والمسلمین بذرکار خاطرنشان کرد: در بحث اعزام مبلغ در مناطق مختلف، بیشترین مشکل حل نشده بحث آب و هوا است و دیگری بحث کمبود امکانات، که دولت می بایست حداقل امکانات و بودجه ها را به مسئله تبلیغ اختصاص دهد اما متاسفانه بیشترین بودجه فرهنگی دولت خرج مسائلی مانند کنسرت می شود.

ارسال نظرات