خبرهای داغ:
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد

ضرورت حفظ نیروهای مخلص در نظام اسلامی/نظام مدیون طبقه‌های محروم است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حفظ نیروهای مخلص در حکومت اسلامی مهم تر از جلب توجه سرمایه داران است،
کد خبر: ۸۸۶۷۸۷۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
ضرورت حفظ نیروهای مخلص در نظام اسلامی/نظام مدیون طبقه‌های محروم است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به مجازات‌های قرآنی اظهار کرد: این مجازات‌ها هدفمند و معمولا از نوع ارائه خدمات اجتماعی است.

وی ادامه داد: قرآن 1400 سال پیش برای مجازات برخی از مجرمان، خدمات اجتماعی را مطرح کرد، به عنوان مثال کفاره برخی از گناهان قربانی کردن و دادن صدقه به فقرا است، اگر کسی قسم خود را بشکند، وظیفه اوست که به 10 فقیر غذا بدهد.

نماینده مردم زنجان درمجلس خبرگان رهبری افزود: اکنون برخی از کشورهای جهان به این نتیجه رسیدند که مجازات‌های اجتماعی بهترین مجازات برای اصلاح مجرمین است و زندان اثرات منفی برای مجرمین دارد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت توجه انسان به نفس خودش اظهار کرد: هر کس باید مراقب نفس خود باشد و به تربیت خودش بپردازد، در روایتی آمده است هر کسی که خودش را امام مردم قرار می‌دهد، پیش از آموزش دیگران باید خودش را آموزش بدهد و پیش از اینکه با زبان مردم را دعوت کند، این کار را با سیره خودش انجام دهد.

وی ادامه داد: کسی که دیگران را به رعایت اخلاق دعوت می‌کند، باید خودش بیش از دیگران پایبند رعایت نکات اخلاقی باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نسخه‌های تربیت جهانی به درد ما نمی‌خورد، ما باید خودمان،  خودمان را بسازیم، در روایتی آمده است که در مسیر هدایت از کمی تعداد نباید ترسید، اگر بر حق باشیم، گمراهی دیگران به ما ضرری نمی‌رساند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت حفظ نیروهای مخلص اظهار کردد: حفظ این نیروها در حکومت اسلامی مهم تر از جلب توجه سرمایه داران است، مبادا مستضعفان را تحقیر کنیم تا سرمایه فلان شخص سرمایه دار وارد کشور شود، این نظام مدیون پابرهنگان و طبقه‌های محروم است.

وی ادامه داد: مدیران کشور باید بدانند که توده‌های مردم و مستضعفین بر مستکبران و سرمایه داران فاسد ترجیح دارند و امام خمینی(ره) بر ضرورت توجه به اقشار محروم تاکید داشتند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از شیوه‌های مهم تربیتی اسلام این است که تمام عرصه‌های تعاملات اجتماعی را عرصه امتحان‌ها می‌داند، براساس آیات قرآن برخی از مردم توسط برخی دیگر از مردم آزمایش می‌شوند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضروری دوری جستن از اهل معصیت اظهار کرد: قرآن به ما توصیه کرده است که از اهل معصیت دوری بجوییم، یکی از نکات مهم تربیتی قرآنی است که از نشستن در مجلس‌های معصیت خودداری کنیم زیرا کسی که با اهل معصیت هم نشین شود، در زمره آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر وارد مجلسی شدیم که حق انکار شد، نشستن در چنین مجلسی حرام است، برخی از کانال‌ها در فضای مجازی به مقدسات توهین می‌کنند و براساس آیات قرآن و روایات عضویت در چنین کانال‌هایی حرام است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: خدا به حضرت موسی وحی کرد که اگر در مجلسی، گناه نمی‌شود، در آن مجلس بنشین و اهل آن مجلس را به عنوان دوست خود انتخاب کن.

ارسال نظرات