خبرهای داغ:
امام جمعه شهرضا گفت: امام خمینی(ره) دارای ویژگی‌هایی است که در هر کسی جمع نمی‌شود و برای حفظ انقلاب اسلامی باید نگاه‌مان به ولی‌فقیه باشد.
کد خبر: ۸۸۶۷۸۱۱
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا در مسجد صدیقه طاهره(س)، اظهار داشت: سراسر این ماه و لحظه به لحظه آن برکت، رحمت و نور است، باید از این فرصت خوب استفاده کرده تا به اخلاق الهیبرسیم.

وی با بیان اینکه خداوند ماه رمضان را قرار داد تا مردم با استفاده از برکات آن تقوای الهی کسب کرده و روح و جان خود را در زلال معارف اسلامی شست و شو دهند، افزود: در این ماه باید با ترویج و نهاینه کردن فرهنگ علوم قرآنی بیشتر از گذشتهنوجوانان و جوانان به انس با قرآن دعوت کنیم و آنان را تشویق و ترغیب بهخواندن قران کنیم.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یک فرصت مغتنم و ارزشمند برای خودسازی درونی به شمار می‌رود که از این فرصت نباید به هیچ عنوان غافل شد، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا افراد برای رضای خداوند اختلافات سیاسی و غیر سیاسی را کنار گذاشته و همچونی امتی یکپارچه برای پیشرفت اسلام و انقلاب متحد شوند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از ایام انتخابات باید رقابتها به رفاقت تبدیل شود، تصریح کرد: هر یک از نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا طرفدارانی داشته اند که باید اختلافات را کنار بگذارند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد، گفت: امام خمینی (ره) دارای ویژگی‌هایی است که در هر کسی جمع نمی‌شود، ایشان درفقه، اصول، فلسفه، عرفان، اخلاق، تفسیر و ادبیات تخصص داشتند و سرآمد همگانبودند.

وی با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد 42 نقطه آغازی بر قیام امام خمینی(ره) بود که با پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشست، افزود: باید از هر فرصتی برای بازخوانی اندیشه‌های حضرت امام(ره) استفاده کرد و درمسیر شناخت ایشان و نهادینه‌سازی آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل لازم استکه گام برداشته شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) دارای ویژگی‌هایی است که در هر کسی جمع نمی‌شود و برای حفظ انقلاب اسلامی باید نگاه‌مان به ولی‌فقیه باشد، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران همه جهان را تحت تأثیر قرار داد، سال‌های زیادی باید بگذرد تا مردم به عظمت کاری که امام در رهبری این انقلاب بزرگ کردند، واقف شوند.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان، رهبر معظم انقلاب را که شاگرد و پیرو راستین امام راحل بودند را به عنوان جانشین ایشان انتخاب کردند، اظهارداشت: همه افراد و اقشار و گروه‌های جامعه در هر رده و جایگاهی که قرار دارند از نظر عقلی و شرعی و قانونی وظیفه دارند از ولایت فقیه و رهبری جامعه حمایت و اطاعت کنند تا جامعه به سوی پیشرفت و تعالی حرکت کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه موفقیت‌های امروز کشور مرهون درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری است، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با گذشت بیش از 28 سال از ارتحال جانسوز بنیانگذارجمهوری اسلامی با صلابت راهو اندیشه امام (ره) را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به‌ روز دهم ماه رمضان رحلت جان‌گداز حضرت خدیجه (س) با تسلیت این مناسبت، افزود: حضرت خدیجه(س) دومین حامی رسول خدا(ص) بود و وجود ایشان برای پیامبر(ص) به‌ قدری عزیز بود که رحلت ایشان رامصیبت عظیم خوانده و سال رحلت دو حامی خویش این بزرگوار و حضرت ابوطالب راسال اندوه خواندند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها