خانه کارگر به دنبال مشکلات صنفی کارگران نیست/اعضای خانه کارگر به دنبال منافع سیاسی و حزبی خویش هستند

دبیر مجمع نمایندگان کارگران مازندران با اعلام اینکه خانه کارگر به دنبال مشکلات صنفی کارگران نیست،گفت: اعضای خانه کارگر به دنبال منافع سیاسی و حزبی خویش هستند.
کد خبر: ۸۸۶۷۷۸۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سید علی‌اکبر علوی‌نژاد در ارتباط با فعالیت خانه کارگر در حوزه مباحث سیاسی اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در خانه کارگر مشغول کار هستند از چهره‌های سیاسی هستند که در این بخش به دنبال منافع خودشان هستند.


وی با اشاره به مشکلات جامعه کارگری کشور افزود: امنیت شغلی برای این قشر یک رویا است، اقدامات جامعه کارگری با فرایندهای سیاسی فاصله دارد و جامعه کارگری یک مطالبه مشخص از دولت‌ها دارد.


دبیر مجمع نمایندگان کارگران مازندران خاطر نشان کرد: در سطح استان‌ها هم افراد سیاسی را به‌کارگیری کرده و در ایام انتخابات فعالیتی را در راستای سیاست‌های خودشان انجام می‌دهند و پس از ایام انتخابات از فعالیت صنفی به نفع کارگران خبری نیست و از کارگران استفاده ابزاری سیاسی می‌شود.


علوی با اعلام اینکه دولت به جای پیگیر منافع کارگران خودش کارفرما است و مقابل کارگران قرار دارد، افزود: رقم اعلام شده از سوی دولت برای خط فقر 2 میلیون و 500 هزار تومان است و این در حالی است که حقوق کارگران تنها 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.


وی با اشاره به اینکه کارگران برای پیگیری مطالبات خویش در حوزه کارگری که قانون بر آن صحه گذاشته به شدت دچار مشکل هستند، ادامه داد:  متولیان امر از وجود بسیاری از مشکلات مربوط به بیمه، قراردادهای سفید امضا اطلاع دارند و نسبت به رفع معضل اقدام نمی‌کنند و وقتی مشکل پیش آمد به راحتی کارگر را برای دریافت بیمه بیکاری هدایت می‌کنند و دوباره هزینه‌ای متحمل جامعه کارگری کشور می‌شود.


دبیر مجمع نمایندگان کارگران مازندران خاطر نشان کرد: با برگزاری همایش و اظهارنظرهای سیاسی مشکلات جامعه کارگری کشور حل نمی‌شود، در ایام انتخابات خانه کارگر به اسم کارگران فعالیت داشت ولی بعد از انتخابات مطالبات جامعه کارگری نادیده گرفته می‌شود.


علوی‌نژاد در ادامه با اشاره به بی‌مهری متولیان نسبت به وضعیت حقوق کارگران اصناف، اظهار کرد: با بررسی که انجام دادیم، در تعدادی از واحدهای صنفی میزان پرداختی به کارگران خانم تا 300 هزار تومان است، نکته جالب اینکه هم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم تامین اجتماعی باید در این حوزه ورود پیدا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار