همزمان با ششمین روز از ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن در سپاه ناحیه ساوه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۷۶۹۴
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صبح امروز محفل انس با قرآن در سپاه ناحیه ساوه با حضور پاسداران، پایوران و نیروهای وظیفه برگزار و حاضرین از صوت دل نشین بردار پاسدار احمد صابرنژاد بهره‌مند شدند.

حجت‌السلام محمدرضا نور کارشناس مسائل مذهبی در این محفل معنوی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه کنونی گفت: این یک واقعیت تلخ است که قرآن هنوز در جامعه‌ ما، یک امر عمومی نشده است همه به قرآن عشق می‌ورزند و احترام می‌کنند؛ اما عده‌ کمی همواره آن را تلاوت و عده‌ کمتری در آن تدبر می‌کنند.

وی افزود: برای رفع این نقیصه که کاری ممکن و روان است، در گام اول باید جوانان و نوجوانان را با متن و ترجمه‌ قرآن آشنا کرد و از شربت گوارا و حیاتبخش قرآن، به ذایقهی آنان چیزی چشانید. ما باید رابطه‌مان را با قرآن روزبه‌روز مستحکم‌تر کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: در خانه‌ها قرآن بخوانید. حتی در هنگام بی‌کاری، چنانچه مختصر فراغتی پیدا می‌کنید، خودتان را به قرآن وصل کنید. هر روز مقداری قرآن بخوانید و آن را فرابگیرید.

حجت‌السلام نور در پایان خاطرنشان کرد: بایستی با قرآن مرتبط و مأنوس باشیم. در روایات بر قرائت 50 آیه از قرآن تاکید شده است و اگر نتوانستید، روزی ده آیه‌ قرآن بخوانید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات