امام جمعه کدکن تربت حیدریه:

تبیین و ترویج فرهنگ زکات نیازمند فعالیت تبلیغی است

امام جمعه بخش کدکن تربت حیدریه، تبیین و گسترش فرهنگ زکات در سطح جامعه را مستلزم فعالیت فرهنگی همه اقشار بخصوص طلاب و روحانیون دانست و افزود: احیای این فریضه الهی در سطح جامعه بخشی از مشکلات محرومین و نیازمندان را برطرف می کند.
کد خبر: ۸۸۶۷۶۳۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرگزای بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد بوژمهرانی صبح امروز در جلسه شورای زکات بخش کدکن تربت حیدریه اظهار داشت: اهمیت به فریضه الهی زکات بارها به همراه نماز در قرآن کریم به آن اشاره شده و یکی از موضوعات و واجب های فراموش شده ای است که اگر احیا شود بخشی از مشکلات نیازمندان جامعه را برطرف خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: یکی از مبانی مدیریت در زکات چگونگی هزینه کرد آن است که اولویت پرداخت زکات با چه کسانی بوده و در چه مسیری باید هزینه شود، به تبع شناسائی محرومین و فقرای جامعه کمک شایانی به این موضوع مهم خواهد کرد.
 
بوژمهرانی خاطر نشان کرد: زکاتی که جمع آوری شده برای رنگ آمیزی مسجد و حسینیه اشکالی ندارد اما ما باید اولویت بالاتر را در نظر بگیریم، اولویت با فقراست، آنهایی که می‌گویند فقیری پیدا نمی شود، نیازمندی وجود ندارد بیایند تا ما آدرس و مشخصات آنها را بگوئیم تا بیشتر با درد محرومین و نیازمندان جامعه آشنا شوند.
 
امام جمعه کدکن تبیین و گسترش فرهنگ زکات در سطح جامعه را مستلزم فعالیت فرهنگی همه اقشار بخصوص طلاب و روحانیون دانست و افزود: احیای این فریضه الهی در سطح جامعه بخشی از مشکلات محرومین و نیازمندان را برطرف می کند.
 
وی با تاکید بر لزوم تبلیغ فراگیر در خصوص فریضه زکات، افزود: شما ببینید در منطقه ما چه میزان دام سبک و سنگین وجود دارد، و مردم این منطقه چقدر با فرهنگ زکات آشنا هستند، بنابراین اگر بتوان این فرهنگ را در مناطق مختلف کشور بصورت مطلوب تبیین کنیم آثار و فواید ان همه جامعه را در برخواهد گرفت.
 
بوژمهرانی اظهار کرد: یکی از موارد پرداخت زکات کمک به رفع آسیب های اجتماعی است که با تحت پوشش قرار دادن نیازمندان و محرومین هر منطقه، حتی بخش اندکی از این هزینه ها را می توان در رفع ناهنجاریها و آسیب های اجتماعی که به مانند موریانه به جان امت اسلامی افتاده را برطرف کرد.
 
امام جمعه کدکن تاکید کرد: ستاد زکات در روستاها و شهرها باید بصورت فعال تشکیل شود و هزینه های جمع آوری شده را زیر نظر همان ستاد و صرف همان منطقه و روستا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها