خبرهای داغ:
به دنبال قرمز شدن آب در محدوده مبارکه به دلیل ایراد فنی در تصفیه خانه یزد در محدود پایین دست چم آسمان، اصفهانی ها دوباره نگران قطع آب شرب خود شدند.
کد خبر: ۸۸۶۷۵۲۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان  از خبرنگار ایمنا، روز چهارشنبه آب زاینده رود در محدود مبارکه به دلیل ایراد در تصفیه خانه یزد در پایین دست سد چم آسمان و نفوذ مواد تصفیه داخل آب، قرمز رنگ شد .

گفته می شود به دلیل ایراد فنی در سیستم بک واش تصفیه خانه یزد حجمی از مواد تصفیه وارد رودخانه زاینده رود شده است.

با این وجود تجربه اتفاقات متمادی سال های قبل از قبیل نشت نفت و گازوئیل به زاینده رود و یا سیلابی شدن رودخانه نشان می دهد که هر بار بعد از این اتفاقات مردم اصفهان بیشترین آسیب را می بینند و به دلیل نداشتن سامانه دوم آبرسانی (گلاب دو) دچار قطعی آب حتی تا چند روز می شوند.

یکی از مسئولان شرکت آب منطقه ای در پاسخ به این سوال که آیا قرمز رنگ شدن اب زاینده رود منجر به خارج شدن تصفیه خانه باباشیخ علی از مدار می شود یا خیر، گفت: این اتفاق مشکلی برای تامین آب شرب مردم اصفهان ایجاد نمی کند.

برای پیگیری دقیق این موضوع ایمنا چندین بار با مسئولان شرکت آب و فاضلاب اصفهان تماس گرفت که متاسفانه هیچ  کدام از آنها تاکنون پاسخگو نبوده اند.

رئیس اداره آب منطقه‌ای شهرستان لنجان اظهار کرد: پمپ تخلیه تصفیه‌خانه آب یزد نیمه‌شب گذشته دچار آسیب شده و حدود یک ساعت آب خروجی حاوی مواد منعقد کننده وارد رودخانه زاینده‌رود می‌شود.

شریفی با تأکید براینکه به دلیل وجود آهن در این پساب آب رودخانه قرمز شده است متذکر شد: رنگ آب زاینده روده در محدوده شهرستان لنجان به حالت قبل خود برگشته و جای نگرانی وجود ندارد.
وی بابیان اینکه پساب آب خروجی تصفیه‌خانه هیچ‌گونه مشکلی را برای مردم به دنبال نخواهد داشت تصریح کرد: استفاده از فلورید حاوی آهن تحت هیچ عنوان خطری برای محیط‌زیست ندارد و کشاورزان منطقه هم نباید نگران این موضوع باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها