خبرهای داغ:
مدیر اجرایی حرم امامزاده محمد هلال بن علی (ع) گفت: روزانه یک هزار نفر مهمان ضیافت افطار ساده در این حرم مطهر هستند.
کد خبر: ۸۸۶۷۵۱۷
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبر گزاری بسیج از آران وبیدگل، سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح برپایی سفره های با برکت اطعام و افطار ساده حرم مطهر از دیروز آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

وی افزود: این طرح برای دومین سال پیاپی با اطعام عمومی روزانه یک هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر هلال بن علی(ع) در صحن جنوبی آستان مقدس و در فضایی صمیمی و معنوی اجرا می شود.
مدیر اجرایی حرم هلال بن علی (ع) هدف از برپایی این سفره افطار را ترویج فرهنگ افطاری ساده و اطعام عمومی روزه ‌داران خواند و تصریح کرد: برپایی افطاری ساده سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) بوده و باید فرهنگ این نوع افطاری در جامعه رواج یابد.
تکیه با اشاره به اینکه کلیه هزینه های اجرای این طرح از سوی بانیان خیر تامین می شود، افزود: تلاش می کنیم با دادن افطاری ‌های ساده، گستره توزیع آن را در بین زائران و مجاوران افزایش دهیم تا تعداد بیشتری از مردم از تبرکی حضرت بهره مند شوند.
وی خاطر نشان کرد: برای برپایی سفره های افطاری در حرم مطهر، روزانه بیش از یکصد خادم افتخاری در مفروش کردن صحن، چیدمان سفره های افطار و تهیه بسته های افطاری تلاش می کنند.
تکیه هم چنین به طبخ و توزیع غذای گرم حضرت در ایام ماه رمضان اشاره کرد و گفت: ضیافت خانه حرم مطهر در سحرگاه لیالی قدر 20 هزار پرس و در شام شهادت مولا علی (ع) 10 هزار پرس غذای گرم حضرت را برای زائران حرم مطهر و کاروان های پیاده که از کاشان عازم حرم مطهر می شوند، تدارک دیده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها