دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: آل سعود با این جنایاتی که انجام داده و با این رفتار ذلیلانه که در برابر آمریکایی‌ها نشان داده آبرویی برای انسانیت باقی نگذاشته است.
کد خبر: ۸۸۶۷۴۸۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌ الاسلام محمد حسن اختری شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت مقاومت مردم مظلوم بحرین و شهدای مدافع حریم فقاهت که در مسجد اعظم قم برگزار شد، برای شهدای مظلوم بحرین و همه کسانی که در راه حق و برای دفاع از حریم مکتب اهل بیت(ع) به شهادت رسیده‌اند از درگاه خداوند علو درجات را خواستار شد.

وی از مراجع تقلید، علما، دانشمندان و مسلمانانی که در دفاع از مردم بحرین تلاش کردند و فریاد بر آوردند، تشکر کرد و گفت: یقین داشته باشید برگزاری این گونه مراسم‌ها و اجتماعات فعالیت شایسته‌ای است که باعث دلگرمی مجاهدان راه خدا می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با بیان اینکه مردم مظلوم در سراسر دنیا همواره نگاهشان به رسانه‌های جمعی است تا ببینند چه کسانی آنها را درک و حمایت می‌کنند، افزود: شرکت در این گونه مجالس و اعلام تنفر از آل سعود و آل خلیفه جنایتکار و خون آشام می‌تواند در کاهش جنایات آنها بسیار تأثیرگزار باشد.

وی با اشاره به اینکه شهادت به عنوان یک کرامت و ارزش در مکتب اسلام و اهل بیت(ع) از روز نخست ظهور اسلام تا به امروز مطرح بوده است، تصریح کرد: شهادت فضیلت بزرگی است که نصیب هر انسانی نخواهد شد و لذا به خانواده‌های شهدا تبریک می‌گوییم به دلیل تربیت فرزندانی که این چنین در برابر ظلم آل خلیفه ایستادند و به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام اختری عنوان کرد: شهدایی که قطرات خون آنها در جبه‌های مختلف دفاع از اهل بیت(ع) و مکتب اسلام بر روی زمین ریخته می‌شود در واقع شهدای همه امت هستند و بر گردن همه ما حق دارند.

وی ادامه داد: آل سعود از نسل یهود هستند و همان کسانی هستند که حرم بقیع را با خاک یکسان کردند، به نجف و کربلا حمله بردند و مفتی‌های آنها فتوا به قتل همه شیعیان دادند در حالی که نمی‌دانند شجره طیبه اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت ریشه دار است.

علمای شیعه و سنی در برابر آنچه در بحرین و یمن می‌گذرد مسئول هستند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه همه ما در برابر اینگونه جنایاتی که صورت می‌گیرد مسئول هستیم، گفت: علمای شیعه و سنی در برابر آنچه در بحرین و یمن می‌گذرد مسئول هستند و بدانند در جنایات گروه‌های تکفیری و داعش و انفجارهایی که در بغداد و افغانستان و هرجایی که خونی به نا حق ریخته می‌شود پای آل سعود در میان است.

وی با اشاره به رفتار ذلیلانه آل سعود در برابر سیاستمداران و رئیس جمهور آمریکا، افزود: آل سعود با این جنایاتی که انجام داده و با این رفتار ذلیلانه که نشان داده آبرویی برای انسانیت باقی نگذاشته است.

حجت الاسلام اختری با بیان اینکه ملت‌ها باید در برابر رفتارهای آل سعود اقدامی بکنند، ابراز داشت: علما، دانشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه نباید ساکت بمانند؛ مردم، عشایر، دانشمندان و سیاستمردان عرب غیرتشان کجا رفته است که این ذلت را پذیرفته‌اند.

وی تأکید کرد: درخواست دارم از هر کسی در هر مقامی و به هر نحوی که می‌تواند احساس مسئولیت کند و فریاد مردم مظلوم یمن و بحرین را به جهانیان برساند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با بیان اینکه آیت الله شیخ عیسی قاسم به عنوان چراغ هدایت و رهبر جامعه مسلمانان بحرین تمام هستی خود را در راه اسلام داده است، اظهار کرد: ما در کنار شما ایستاده‌ایم و مردم بحرین بدانند همانگونه که علما و مراجع تا کنون از آنها حمایت کرده‌اند باز هم به این حمایت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: اگر راه باز شود و مردم بحرین بخواهند، همان‌گونه که لشگرهایی از جوانان مدافع اسلام و مسلمین از کشورهای مختلف به سوریه و عراق می‌روند به بحرین هم خواهند رفت.

ارسال نظرات