معاون فرماندار اشکذر:

دستگاه های فرهنگی اقدامات بازدارنده از مصرف دخانیات را تبلیغ کنند

معاون فرمانداراشکذر گفت: دستگاه های فرهنگی با تبلیغ اقدامات بازدارنده از مصرف دخانیات ، گامی موثر در راستای ارتقای سلامت مردم کشور برخواهند داشت.
کد خبر: ۸۸۶۷۴۳۸
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر ، علیرضا ابوالحسنی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان که با محوریت مبارزه با استعمال دخانیات و نیز پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه ـ کنگو برگزار شد ، ضمن بیان اینکه امروزه استعمال دخانیات که به عنوان یکی از مهمترین عوامل ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان شناخته شده روبه افزایش است اظهار کرد: دراین میان گرایش جوانان و نوجوانان و متاسفانه بانوان به سیگار و قلیان زنگ خطری برای مسوولان به صدا درآورده است، زنگ خطری که اگر شنیده نشود آسیبهای زیادی را برای جامعه در پی خواهد داشت.
وی افزود: استفاده از مواد دخانی یعنی مرگ تدریجی که این پدیده در حال حاضر تاثیرش در مرگ و میر نسبت به عوامل دیگر طبق تحقیقات انجام شده بیشتر نمود پیدا کرده است که باید برای مقابله با این پدیده دست در دست هم داد تا ریشه کن شود.
معاون فرماندار اشکذربا بیان اینکه قلیان ، سرطان خانواده هاست خاطر نشان کرد: استعمال قلیان در سال های اخیر، روند فزاینده ای داشته و این روند، در مقایسه با سیگار ، به ویژه در نسل جوان و بانوان افزایش معنا داری یافته است.
وی از جمله راهکارهایی که می تواند در کاهش استعمال دخانیات در بین مردم موثر واقع شود را دادن هشدار به مردم در خصوص خطرات ناشی از مصرف دخانیات و کمک به آنها برای ترک استعمال دخانیات عنوان کرد و افزود: نقش رسانه ها در نهادینه کردن مبارزه با استعمال دخانیات بسیار موثر و تاثیر گذار است.
ابوالحسنی همچنین با توجه به اهمیت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه ـ کنگو و مخاطراتی که ممکن است در پی بروز این بیماری در شهرستان داشته باشد، از نیروی انتظامی خواست که راههای ورود و خروج شهرستان را کنترل و از حمل دام بدون مجوز دامپزشکی جلوگیری نماید.
وی به اهمیت و توجه همه دستگاه ها به بیماری مذکور تاکید کرد و تصریح نمود: با توجه به راههای مختلف انتقال این بیماری می طلبد که دستگاههای مرتبط، راههای پیشگیری از این بیماری را به اطلاع عموم مردم برسانند تا از توزیع آن جلوگیری شود

ارسال نظرات
آخرین اخبار