مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: مردم استان مرکزی در سال گذشته 43 میلیاردو 140 میلیون ریال زکات نقدی و غیرنقدی پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۶۷۴۳۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نجفعلی انتظاری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی کمیته امداد را محل جمع‌آوری و توزیع زکات در کمیته امداد دانست و گفت: از آنجاکه هر یک از نیازمندان در کمیته امداد پرونده داشته و برای دریافت کمک شناسایی شده‌اند، به سهولت می‌توان زکات جمع‌آوری شده را بین آن‌ها توزیع کرد.

وی افزود:ریشه‌کن کردن فقر در جامعه و رفع مشکلات نیازمندان از مهم‌ترین آثار احیای زکات در جامعه است. و مردم استان مرکزی در سال گذشته 43 میلیارد و 140 میلیون ریال زکاتت نقدی و غیرنقدی به منظور رفع محرومیت و مشکلات اقشار آسیب‌پذیر استان پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با تاکید بر ضرورت ترویج فریضه واجب زکات تصریح کرد: پرداخت به موقع زکات علاوه بر رفع معضل فقر و مشکلات مادی فقراء، باعث برکت در اموال مؤدیان و آبادی محلات و شهرها می شود.

انتظاری ادامه داد: هر مقدار زکاتی که جمع‌آوری شود 60 درصد برای فقرا و 40 درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور افزود: این مشکلات منجر به کاهش جمع‌آوری زکات نشده است، زیرا این فریضه دینی به وضعیت مطلوب آب و هوایی و وضعیت بهتر کشاورزی و دامداری مربوط می‌شود.

عملکرد 104 درصدی مردم فراهان در پرداخت زکات

قنبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه زکات واجب الهی برای پاکی اموال و از جمله وظایف دینی است که باید در جامعه بیشتر ترویج شود، گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات، بهره‌گیری از مبلغان دینی، استفاده از روش‌های نوین تبلیغی، تجلیل از عاملان و مبلغان زکات از برنامه‌های کمیته امداد استان در ترویج این واجب الهی است.

وی با اشاره به اینکه زکات می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی به ویژه در زمینه کمک به مستمندان موثر باشد، خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرستان‌های فراهان، خنداب و کمیجان به ترتیب با 104، 102 و 98 درصد عملکرد رتبه‌های اول تا سوم را در پرداخت زکات به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات