خبرگزاری بسیج: جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از انجام تهمیدات لازم برای حضور 250 هزار زائر از هفت استان همجوار تهران که 56 هزار نفر آنان از شهرستان های استان تهران هستند، برای شرکت در مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۷۴۲۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ غلامرضا بوربور ثانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بعد از 27 سال، امسال اولین سالی است که سالگرد ارتحال امام(ره) با ماه رمضان مصادف می شود و این این شرایط تا دوسال دیگر هم یه همین منوال خواهد بود؛ بنابر این برنامه های گرامیداشت ارتحال امام(ره) به گونه دیگری اجرا خواهد شد و همانند سال های گذشته بحث اسکان و غیره را نخواهیم داشت و عمدتا استان ها و شهرهای نزدیک و همجوار تهران از جمله سمنان، قم، مرکزی و البرز در این مراسم به طور غیر سازمانی و خودجوش اما سازمان یافته حضور پیدا می کنند.

وی افزود: سهمیه هر ساله استان تهران 100 هزار نفر بوده که به علت شرایط خاص امسال و مصادف شدن با ماه مبارک رمضان، ستاد ارتحال امام(ره) 50 هزار نفر تعیین کرد اما با رایزنی هایی که صورت گرفت این سهمیه را به 56 هزار نفر افزایش دادیم.

بوربور ثانی گفت: دو ستاد در فرمانداری و نواحی بسیج 15 شهرستان استان تشکیل شد که کار ثبت نام افراد علاقه مند به حضور در این مراسم را انجام داده اند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: مراسم بیست و هشتمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از ساعت 18 تا 20 روز چهاردهم خرداد ماه جاری با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار می شود و سپس از پایان مراسم، زائران افطار میهمان آستان مقدس حضرت امام خواهند بود و برای اینکه زائران دچار مشکل و اذیت نشوند، یکی دو ساعت قبل از افطار، بسته های پذیرایی به مسئولان کاروان ها در اتوبوس ها تحویل خواهد شد تا زائران سریع تر و بدون تاخیر افطار کنند. همچنین  

وی بر اهمیت بحث امنیت برگزاری مراسم تاکید و گفت: همه پیش بینی های لازم امنیتی، امدادی و خدماتی صورت گرفته اما با توجه به اینکه مراسم امسال برای اولین بار در ماه مبارک رمضان برگزار می شود شرایط خاصی است که تدابیر لازم در این زمینه نیز اندیشیده شده است.

بوربور ثانی گفت: تلاش شده است تا پذیرایی افطار نیز با نظم انجام شود و کاروان ها می توانند هم در صحن ها و پهنه های پیش بینی شده از زائران خود پذیرایی کرده و یا افطار را در داخل اتوبوس ها تحویل عزاداران دهند.

وی با اشاره به گرمای هوا و روزه دار بودن زائران مرقد مطهر امام(ره)، اظهار داشت: 56 هزار زائر شهرستان های استان تهران در قالب 2775 اتوبوس به حرم مطهر اعزام می شوند که تلاش شده اتوبوس های کولردار بکار گیری شود تا کاروان ها در رفاه بیشتری به این سفر معنوی عزیمت کنند.

  این مقام مسئول همچنین از اجرای بیمه غرامت کلیه زائران حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: کلیه زائران بسیجی و غیر بسیجی و اقشار مختلف مردم که در بیست و هشتمین سالروز رحلت امام عظیم الشان انقلاب شرکت می کنند، بیمه هستند.

 

 

ارسال نظرات