رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی هشترود:

ماه رمضان انسان را فرسنگ ها به خدا نزدیک می کند

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی هشترود در جلسه اخلاق کارکنان سپاه این شهرستان ماه رمضان را ماه عبودیت و بهار قرآن توصیف کرد و گفت: این عبادت ها، دعاها، خشوع ها و ذکرهایی که در ماه رمضان گفته می شود انسان را فرسنگ ها به خداوند متعال نزدیک می سازد.
کد خبر: ۸۸۶۷۴۱۰
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی علی اکبری افزود: به برکت همین روزه ها و توجه و خشوعی که انسان در ماه رمضان دارد، طبق آیات قران درهای بهشت به روی انسان گشوده شده است.

وی به آثار سخاوت در زندگی فردی و اجتماعی انسان اشاره و بیان کرد: سخاوت موجب جلب محبت دوست و دشمن می شود و بر تعداد دوستان می افزاید.

حجت الاسلام علی اکبری سخاوت را پوششی برای عیوب انسان ها دانست و اضافه کرد: سخاوت آبروی انسان را حفظ می کند و دشمنان و بدخواهان را عقب می راند.

 

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی هشترود در ادامه به راهای کسب سخاوت اشاره کرد و اظهار داشت: این فضیلت اخلاقی مانند دیگر فضائل، با تعلیم و تربیت و اندیشه و تمرین و ممارست حاصل می شود چراکه مطالعه تاریخ زندگی سخاوتمندان و بخیلان نشانگر این امر است.

وی همچنین تربیت پدر و مادر، معلم و استاد نیز بسیار موثر عنوان و خاطرنشان کرد: اگر آن ها کودکان را از آغاز عمر به «جود» و «سخاوت» عادت دهند این ملکه به آسانی در وجود آن ها ریشه می دواند و در بزرگی جزو صفات آن ها می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار