خبرهای داغ:
عرب جعفری گفت: ۱۰۰ لیتر سم خریداری و بین دامداران توزیع شد و ضروری است در این زمینه باید روستائیان نسبت به بهسازی اماکن دامی اقدام کنند.
کد خبر: ۸۸۶۷۴۰۷
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، مسئول پُست دامپزشکی جرقویه سفلی در گفتگویی، با اطمینان بخشی به شهروندان از عدم مشاهده تب کریمه کنگو در بخش جرقویه گفت: هیچ موردی از ابتلا به تب کنگو در شرق اصفهان مشاهده نشده است ولی مردم با رعایت همه نکات بهداشتی خود را از ابتلا به این بیماری محافظت کنند.

قربانعلی عرب مختاری با اشاره به فعالیت های پیشگیرانه در این رابطه، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از بیماری در بخش جرقویه، از امروز کلاس آموزشی با حضور کارشناسان شبکه و جهاد کشاورزی در شهر محمدآباد و نصرآباد برگزار می شود تا نکات مهم و ضروری برای جلوگیری از ابتلا به بیماری بین مردم بازگو شود.

وی افزود: شهروندان از خرید گوشت بدون مهر تاُیید دامپزشکی اجتناب کرده و گوشت را ۲۴ساعت در دمای صفر تا چهار درجه در یخچال نگهداری کنند و همچنین حتی الامکان گوشت را بدون دستکش پاک نکنند.

مسئول پُست دامپزشکی جرقویه سفلی با اشاره به اینکه صاحبان قصابی ها باید رعایت کامل نکات بهداشتی را در ذبح دام به کار گیرند، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکل خاصی در مصرف فرآورده‌های دامی در شرق اصفهان وجود ندارد ولی قصابی ها باید با رعایت کامل نکات بهداشتی خود را از ابتلا به بیماری محافظت کنند و دام را در محیط بهداشتی و با دستکش ذبح کرده و در دمای صفر تا چهار درجه در یخچال نگهداری کنند.

وی پیرامون اقدامات پست دامپزشکی برای پیشگیری از انتقال کنه از دام به انسان اذعان کرد: در حوزه دام اقدام هایی که تاکنون انجام شده شامل آموزش همه قصاب‌های بخش بود و در حد توان صد لیتر سم خریداری و بین دامداران توزیع شد اما در این زمینه ضرورت دارد روستائیان نسبت به بهسازی اماکن دامی اقدام کنند.

عرب جعفری با اشاره به دیگر فعالیت های پیشگیرانه در این خصوص گفت: آموزش چهره به چهره با افراد، توزیع بروشور با محتوای راهکارهای پیشگیری از بیماری، آموزش قصاب ها و دامداران منطقه و همچنین برگزاری کلاس آموزشی در نصرآباد و محمدآباد از جمله اقداماتی بود که تا کنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه مردم نگران مصرف گوشت با رعایت کامل نکات بهداشتی نباشند، خاطرنشان کرد: بهتر است گوشت در خانه با دستکش پاک شود و قبل از مصرف حتما در دمای صفر تا چهار درجه به مدت 24 ساعت نگهداری و به هنگام طبخ غذا، خوب پخته شود.


ارسال نظرات