مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

حوزه مشارکت‌های مردمی نیازمند توجه بیشتر است

حوزه مشارکت‌های مردمی یکی از ارکان کمیته امداد است که نیازمند توجه بیشتر است.
کد خبر: ۸۸۶۷۲۲۶
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در جلسه معاونان توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به جمعآوری 285 میلیارد ریال کمک در حوزه مشارکت‌های مردمی گفت: در این حوزه شاهد رشد 30 درصدی هستیم.

هدایت صفری افزود: حوزه مشارکت‌های مردمی یکی از ارکان کمیته امداد است که نیازمند توجه بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه اعتمادسازی که در این حوزه صورت گرفته است تا با این رویکرد مشارکت مردم بالا رود و رویکرد تحولی در این حوزه بسیار اثربخش بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان زمینه کارهای خوب بسیار بالا بوده است، افزود: خیریه‌های فعال در این استان نشان دهنده این موضوع است.

صفری با اشاره به اینکه باید با استفاده از ظرفیت موجود فضای سبقات خیرات ایجاد شود، تصریح کرد: خوشبختانه میزان مشارکت‌های مردمی در استان مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه در سرفصل زکات میزان مشارکت‌های مردمی بیش از 40 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: جمع‌آوری 85 میلیارد ریال زکات در استان دارای رشد 113 درصدی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های مردمی نیز شاهد تحقق 120 درصدی برنامه‌ها هستیم، افزود: رشد کمک‌های مردمی در این بخش 30 درصد معادل 285 میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه تعداد ایتام زیرپوشش این نهاد را یک هزار و 477 نفر اعلام کرد و گفت: همچنین تعداد فرزندان مشمول طرح محسنین 300 نفر است.

صفری با بیان اینکه میزان سرانه دریافتی ایتام به صورت ماهیانه 140 هزار تومان است که با فرهنگ‌سازی صورت گرفته به 221 هزار تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: همچنین سرانه دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین نیز 80 هزار تومان است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه میزان درآمدهای کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از محل صدقات را 59 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با 94 درصد تحقق برنامه استان زنجان در این بخش رتبه پنجم کشوری را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در بخش جشن نیکوکاری نیز میزان کمک‌های مردمی نسبت به سال 1394 رشد چشمگیری داشته است، تصریح کرد: سال گذشته میزان کمک‌های مردمی در این بخش 39 میلیارد ریال بوده است.

صفری با بیان اینکه سرانه کمک هر زنجانی در قالب جشن نیکوکاری 33 هزار ریال بوده است، افزود: همچنین درآمد مراکز نیکوکاری نیز طی سال گذشته 3 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی انجام شده برای بازدید از مددجویان این نهاد در قالب طرح مفتاح‌الجنه بیان کرد: امسال از 4 هزار و 500 مددجوی زنجانی در طرح مفتاح‌الجنه بازدید می‌شود.

وی همچنین از پیش‌بینی برای جذب 3 هزار حامی در استان نیز خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که با همکاری‌های متقابل برای تحقق این هدف هستیم.

ارسال نظرات