خبرهای داغ:
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در 6 بقعه متبرکه شاخص این شهرستان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۷۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان؛حجت الاسلام سید علی طباطبایی افزود: با شروع ماه مبارک رمضان و همزمان با سراسر کشور طرح ضیافت الهی در سطح شهرستاناردستانو در اماکن متبرکه هرساله اجرا می شود.

وی افزود: این مراسم ها در امامزاده های موسی (ع)، اسماعیل(ع)، قاسم و محسن (ع) در شهراردستانو امامزاده یحیی (ع) زواره، امامزاده حیدر(ع) کهنگ و میرسید علی (ع) قهساره در دهستان برزاوند برگزار می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریهاردستانهدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ قرآن و عترت اهل بیت (ع) درمکان های مقدس و بقعه های متبرکه بیان کرد و افزود: روحانیان، مدیران فرهنگی، هیات امنا و عوامل اجرایی بقعه های متبرکه در اجرای این طرح همکاری می کنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت گرفته نسبت به اجرای برنامه‌ های مختلف فرهنگی و قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان درسطح شهرستان اقدام می شود.

وی از برپایی نماز جماعت در بیشتر بقعه های متبرکه این شهرستان درایام ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: اجرای برنامه های سخنرانی و بیان احکام شرعی، برگزاری نشست ها و کلاس های قرائت قرآن، جزء خوانی، برگزاری آئین های دعاخوانی و مناجات از جمله برنامه‌ های تدوین شده برای اجرا در ماه مبارک رمضان در شهرستان است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مسابقه کتاب زمزم حکمت در خصوص ترجمه و مفاهیم 110حکمت نهج البلاغه نیز خبر داد و افزود: علاقه مندان می توانند جهت دریافت کتاب و شرکت در آزمون به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراجعه کنند.

طباطبایی تاریخ برگزاری این مسابقه را 15تیر ماه جاری نیز اعلام کرد و افزود: محل برگزاری مسابقه متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی هم چنین از برپایی سفره های افطاری ساده با بهره گیری از توانمندی خیران و واقفان از جمله در امامزاده ها، مسجدها و برپایی آئین های شب قدر در شهرستاناردستانخبر داد.

مرکز شهرستاناردستاندارای 64 امامزاده و بقعه متبرکه بوده و در 1188 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها