خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام رنجبر با بیان اینکه شهرستان اردستان در چند سال گذشته رتبه اول پرداخت زکات استان را به خود اختصاص داده است، ابراز امیدواری کرد: شهرستان اردستان با ظرفیت های خوبی که دارد مقام اول پرداخت زکات در سال۹۶ را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۷۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان مسئول زکات استان اصفهان گفت: شهرستان اردستان با مردمی متدین و مومن  یکی از شهرهای موفق در پرداخت زکات بوده است.

حجت‌الاسلام غلا محسین رنجبر با بیان اینکه شهرستان اردستان  در چند سال گذشته  رتبه اول پرداخت زکات استان را به خود اختصاص داده است، ابراز امیدواری کرد: شهرستان اردستان با ظرفیت های خوبی که دارد مقام اول پرداخت زکات در سال۹۶ را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه در شهرستان اردستان وضعیت زکات اعم از واجب و مستحبی رونق خوبی دارد، تصریح کرد: آمارمردم اردستان دربحث شجره طیبه « اهداء درخت و محصول آن» به فقرا و نیازمندان چشمگیر بوده است.

رنجبر با بیان اینکه تا کنون سه ۱۰۰۰ درخت  پسته از طریق مردم سخاوت مند اردستان برای امداد رسانی به فقرا و محرومان اهداء شده است، تصریح کرد: ثمر درختان پسته در اختیار فقرا قرار خواهد گرفت که در بحث جهیزیه، تحصیل و امور زندگی فقرا هزینه خواهد شد.

مسئول زکات استان  اصفهان با بیان اینکه کل استان تا کنون در پرداخت زکات رونق قابل ملاحظه ای داشته، تصریح کرد:  با توجه به خشکسالی هایی که استان اصفهان داشته  بیش از ۸۰ میلیارد ریال زکات در استان اصفهان جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد زکات جمع آوری شده وارد سبد زندگی فقرا اعم از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، جهیزیه و درمان بیماری های صعب العلاج آنها شده است.

رنجبریادآورشد: زکات های جمع آوری شده برای  طرح های عمرانی همچون تعمیرمساجد، نمازخانه مدارس، خانه عالم که جز برنامه ها و اولویت های این ستاد بوده هزینه شده است.

مسئول زکات استان گفت: در سال ۹۶ تا کنون که محصول کشاورزی جمع آوری نشده مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جمع آوری شده و پیش بینی می شود که تا پایان سال بیش از۱۰۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در استان اصفهان جمع آوری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها