هم‌اکنون گیاهانی همچون گل‌گاوزبان، گل‌محمدی، آویشن، مریم‌گلی، نعناع‌فلفلی، عروسک‌پشته و... در منطقه کشت و تولید می‌شود و گل‌گاوزبان بیشترین تولید را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۵۵
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی طاهری در گفت‌وگویی با اشاره به فصل کشت گیاهان دارویی در منطقه نکا اظهار کرد: شهرستان نکا مهد گیاهان مختلف دارویی است که تلاش داریم تا انواع مختلف دیگر را هم در این شهرستان تکثیر کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون گیاهانی همچون گل‌گاوزبان، گل‌محمدی، آویشن، مریم‌گلی، نعناع‌فلفلی، عروسک‌پشته و... در منطقه کشت و تولید می‌شود و گل‌گاوزبان بیشترین تولید را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی نکا با اشاره به اینکه در استان مازندران بیش از 750 هکتار از اراضی به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است، گفت: از این مقدار کشت گیاهان دارویی، 350 هکتار در شهرستان نکا است که حدود نیمی از کشت گیاهان دارویی مازندران است.

این مسؤول ادامه داد: کشت گیاهان دارویی را راهی برای اشتغال‌زایی قشر جوان و ایجاد شغل مناسب در فصول مختلف دانست که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و جوانان هم استقبال کنند.

طاهری بیان کرد: با توسعه تولید گیاهان دارویی و استفاده از نیروها و جوانان بومی منطقه می‌توان اشتعال‌زایی فراوانی در منطقه ایجاد و از بیکاری جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تولیدات گیاهان دارویی در منطقه در کشت و تولید گل گاوزبان است، یادآور شد: شرایط مناسب اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد و از حضور سرمایه‌گذاران مختلف برای صنایع تبدیلی استقبال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نکا افزود: در سال‌جاری از 350 هکتار کشت گیاهان دارویی در این منطقه، 300 هکتار به کشت گل‌گاوزبان اختصاص دارد که در حال برداشت این محصول هستیم.

این مسؤول ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امیدواریم حدود 150 تن گل‌گاوزبان خشک از این سطح زیر کشت برداشت شود.

طاهری با بیان اینکه بیشتر گیاهان دارویی در اراضی شیبدار کشت می‌شوند و سازگار هستند، گفت: به دلیل درآمدزایی مناسب در کشت گیاهان دارویی می‌توان با تغییر الگوی کشت برخی از گیاهان به گیاهان دارویی، می‌توان زمینه‌ برای مشارکت مردم در کاشت و حفاظت از گونه‌های مختلف گیاهان دارویی را افزایش داد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها