حجه الاسلام رفیعی در جلسه تفسیر قرآن سپاه کربلا ویژه ماه مبارک رمضان:

رحمت و مغفرت پاداش اطاعت کنندگان از اوامر خدا و رسول است

هرگاه امر معروف و نهی منکر ، اقامه نماز، پرداخت زکات و خمس انجام شود خدا هم کار ها را آسان کرده و رحمت و مغفرت الهی را و تحقق رحمت و مغفرت را وعده نزدیک دانست.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۴۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین رفیعی در دومین روز تفسیر قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در سپاه کربلا دارا بودن ولایت خدا را اولین و مهمترین خصوصیت آمر به معروف و ناهی از منکر دانست.
استاد مازندرانی حوزه و دانشگاه گفت: کسی که میخواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید ولایت خدا را پذیرفته باشد  تا عملش هم ثمر دهد.
وی شرط اول آمرین معروف و ناهیان منکر  را زنده داشتن ولایت خدا خواند و  در باره «یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر» افزود: تنها افرادی می توانند امر به معروف و نهی از منکر کنند که ولایت خدا و پیروی از رسولش را داشته باشند تا عملشان دارای نتیجه گردد و اگر ولایت خدا نباشد امر معروف و نهی منکر معنا پیدا نمی کند.
حجه الاسلام رفیعی افزود: کسی که اهل برپایی نماز  و پرداخت زکات باشد، تمایز بر ولایت دارد و در این کار همیشه استمرار ورزیده و نمی تواند لحظه ای از امر معروف و نهی از منکر دور  شود.
 وی اظهار کرد: اگر خداوند انسان را زیر چتر ولایت قرار دهد یعنی ایمانش مبرهن است و لذا انسان مومن باید خدا را بشناسد که شناخت صفات خدا  ایمان را در پی می آورد و در این باب هم سفارش شده تا تلاش نمائیم شناخت صفات خدا که در مخلوقات تجلی می کند را دنبال کرده و در پی شناخت ذات خدانباشیم .
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پذیرفته گان ولایت خدا  باید وظائفی چون اطاعت از خدا و اطاعت از رسول خدا را انجام دهندیادآور شد: اطاعت از رسول خدا باعث اعتلای جامعه اسلامی می گردد و ایمان به خدا در دلهای افراد جامعه ریشه می دواند و ضمن زیباکردن جامعه  ثمره هم خواهد داشت.
 حجه الاسلام رفیعی گفت: امر معروف یک حرکت برای حفظ نظام اسلامی است و این کار باید در جامعه سرلوحه باشد زیرا امر معرو ف و نهی منکر با حفظ نظام معنا می یابد.
 این استاد حوزه اضافه کرد: هرگاه امر معروف و نهی منکر ، اقامه نماز، پرداخت زکات و خمس انجام شود خدا هم کار ها را آسان کرده و رحمت و مغفرت را شامل حال آنان می کند که تحقق  رحمت و مغفرت وعده نزدیک الهی برای این بندگان است. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار