خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند:

تشکیل کارگروه برای استخراج ایرادات سند 2030/ نقد عالمانه وظیفه ما است

مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند گفت: با همکاران خود در حوزه علمیه قرار شد کارگروهی تشکیل دهیم و مطالعه و محتوا را مورد بررسی قرار دهیم که نقد مستند و عالمانه داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۴۸
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
حجت الاسلام دلدار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: متاسفانه تا قبل از اعلام رهبر انقلاب در خصوص سند 2030 هیچ اطلاعی از آن نداشتیم و متوجه شدیم که دستگاه های مسئول هم اطلاعات پراکنده دارند.
 
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه دارای بیش از 300 نسخه است افزود: برای نقد صحیح و سنجیده و روشنگری در جامعه و اشکالاتی که در خصوص مسائل آموزشی در پیش دبستان و دبستان در آن قید شده باید مستند و عالمانه اظهارنظر کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: با همکاران خود در حوزه علمیه قرار شد کارگروهی تشکیل دهیم و مطالعه و محتوا را مورد بررسی قرار دهیم که نقد مستند و عالمانه داشته باشیم.
 
مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند افزود: برای این امر لازم است کارگروهی که مشخص شده متن سند و ترجمه آن را مطالعه و موارد خلاف را استخراج و مستند کنند و تحویل افراد برای روشنگری در جامعه بدهند.
 
وی با بیان اینکه ما سرباز ولایت هستیم اظهارداشت: ما باید فرمایشات رهبری را تبیین و تبلیغ کنیم. رهبری راه را به ما نشان دادند و باید پاسخگوی جامعه باشیم.
 
دلدار با بیان اینکه قبول داریم که در این زمینه کوتاهی کردیم و تا حالا هم خیلی دیر شده تصریح کرد: حالا که جامعه تشنه پاسخگویی است ما وظیفه داریم متن را آماده کنیم و تحویل افرادی دهیم که نقد همراه با مستندات انجام دهند.
 
وی ادامه داد: همان طور که رئیس مجلس گفت روند و ساختار کار به شکل قانونی بوده  اما محتوا جای دفاع ندارد و و در آن موارد جای بحث وجود دارد .
 
 مدیر حوزه علمیه رضویه بیان داشت: همه تاکنون کلیات را بیان کردند و تنها کسی که وارد محتوا شده و بر اساس مستندات نقد داشته آقای رحیم پور ازغندی بوده است.
 
وی عنوان کرد: در ایام انتخابات این امر اطلاع رسانی شد و سند 2030 با امضای معاون اول رئیس جمهور و توسط هیئت دولت تصویب و دستور اجرا داده شده و سخنگوی دولت در رسانه ها اعلام کرد که اجرای سند 2030 تا رفع ابهامات  متوقف است.
 
دلدار گفت: بعد از انتخابات در حوزه علمیه در مورد مسائل و تبعات انتخابات از جمله سند 2030 جلسه گرفتیم و قرار شد کارگروهی محتواها را بگیرند و ایرادات را بررسی کرده و برای رفع یا جایگزین آن مطابق با سرفصل های دینی و فرهنگی ما اقدامات لازم صورت گیرد.
 
دلدار با تاکید بر اینکه در زمینه اطلاع رسانی و روشنگری در مورد این تفاهم نامه همه مسئول هستیم عنوان کرد: ما باید هرچه زودتر برای روشنگری در جامعه محتوای سند 2030 را در بیاوریم .
ارسال نظرات
پر بیننده ها