مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع)گفت: باید انسان از اختیار و آزادی که به او داده شده برای حرکت به سوی کمال معنوی استفاده کند.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۳۶
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، در جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی گفت: بافت سرشت انسان بر اساس آیات شریفه قرآن کریم بر مدار توحید رقم خورده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به آیه شریفه 30 از سوره مبارکه روم، " فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفاً فِطْرَتَ اللّهِ الَّتِی فَطَرَ النّاسَ عَلَیْها لاتَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللّهِ ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النّاسِ لایَعْلَمُونَ "، اظهار کرد: پروردگار متعال انسان ها را بر مدار توحید و به سمت خداشناسی، خداخواهی و تسلیم در برابر حقایق آفریده است؛ ولى اکثر مردم نمى دانند!

وی، به ادعای برخی دانشمندان بر این نکته که انسان شریر آفریده شده، گفت: وحی و آیات الهی و روایات معصومین علیهم السلام این مسئله را رد می کند و خداوند تأکید فرموده که انسان بر فطرت خداجویی، عدالتخواهی و کمال طلبی آفریده شده است.

حجت الاسلام سرافراز با بیان روایتی از پیامبر اسلام حضرت محمد صلى الله علیه و آله و سلم؛ اظهار کرد: نبی مکرم اسلام فرموده اند؛" كُلُّ مَولودٍ یولَدُ على الفِطرَةِ ، و إنّما أبَواهُ یهَوِّدانِهِ و ینَصِّرانِهِ "، یعنی هر مولودى بر فطرت توحید زاده مى شود و این پدر و مادر او هستند كه وى را یهودى و نصرانى بار مى آورند.

وی، افزود: خداوند متعال همه صفات کمال را برای انسان قرار داده و باید انسان از اختیار و آزادی که به او داده شده برای حرکت به سوی کمال معنوی استفاده کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همچنین به اولین سوال در قیامت از انسان اشاره کرد و گفت: اولین دادگاه روز قیامت برای نماز برپا می شود و پرونده نماز انسانها بررسی می گردد، اگر نماز انسان پذیرفته شد، سایر اعمالش نیز مقبول خواهد بود.

حجت الاسلام سرافراز، در ادامه به دعای حضرت ابراهیم علیه السلام به درگاه خداوند متعال اشاره کرد که خواسته بودند فرزندان و نسل ایشان را از اقامه کنندگان نماز قرار دهد و افزود: بالاترین نماز در قرآن، نماز صبح است، که هیچ معادل و هم وزنی ندارد.

وی، با بیان این نکته که کاروان اسرای کربلا از روز 11 محرم تا بازگشت به نینوا و مدینه هیچ نمازی از آنها، قضا نشد و در آن شرایط سخت، حضرت زینب کبری سلام الله علیها نماز شب خویش را نیز اقامه می فرمودند، بر اهتمام به نمازهای اول وقت تأکید کرد و گفت: برای نشستن برسفره نماز خداوند باید خود را از معاصی و گناهان پاک کنیم.

حجت الاسلام سرافراز، انواع گناهان را به دو دسته ظاهری و باطنی تقسیم کرد و افزود: گناهان ظاهری از دست، چشم، پا و اعضای جوارح بدن سرمی زنند و قابل مشاهده هستند؛ ولی معاصی باطنی به نیات درونی انسان برمی گردد و برخی از صفات رذیله مانند؛ حسد، کبر، غرور و ... را شامل می شوند.

وی، با اشاره به آیه شریفه 53 از سوره مبارکه زمر، شیوه خداوند در گفتار محبت آمیز حتی با گناهکاران را خاطرنشان کرد و گفت: پروردگار متعال، گناهکاران را نیز جزء بندگان خویش محسوب می کند و آنها را طرد نمی نماید؛ لذا ما نیز در امر به معروف و نهی از منکر باید با افراد خطاکار، گفتار لین و نرم را مد نظر قرار داشته باشیم و بر اساس سیره بزرگان دین رفتار کنیم.

مسئول تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در همگانی شدن تذکر لسانی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: باید همه با گفتن و رد شدن، خطای دیگران را فقط یادآوری کنیم و به سالم سازی جامعه و محیط کار کمک نماییم.

ارسال نظرات