33 درصد مردم استان زنجان در بخش کشاورزی فعال هستند و صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی جایگزین مناسبی برای جبران کاهش اشتغال در راستای صنعتی شدن کشاورزی است.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۳۳
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس مجمع بسیج مهندسین استان زنجان در مجمع سالیانه بسیج مهندسین کشاورزی گفت: اشتغال و بیکاری دو موضوع مهم در جامعه است که اهمیت این دو بحث در انتخاب شعارهای مقام معظم رهبری در وادی اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی به خوبی دیده شد.

حسین جعفری با اشاره به اینکه دغدغه عموم مردم در بحث اشتغال وبیکاری می باشد، افزود: صنعتی شدن کشاورزی درصد اشتغال در این بخش را کاهش می‌دهد اما با این وجود ظرفیت‌های مختلفی در حوزه کشاورزی وجود دارد که می‌توان خلاءهای موجود را پر کند.

وی در ادامه اظهار داشت: 33 درصد مردم استان زنجان در بخش کشاورزی فعال هستند و صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی جایگزین مناسبی برای جبران کاهش اشتغال در راستای صنعتی شدن کشاورزی است.

رییس مجمع بسیج مهندسین استان زنجان سازمان جهادکشاورزی را از فعالین موفق در اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: از سال ۹۳ که موضوع اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توانستیم با داشتن برنامه‌ریزی درست در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی اقدامات خوب و قابل ملاحظه ای را انجام بدهیم.

حسین جعفری خاطر نشان ساخت: در امر برنامه های اجرا شده ی اقتصاد مقاومتی در بحث اشتغال همه موظف اند در راستای منویات رهبری عمل نمایند و باید در این راستا احساس وظیفه کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر در کشور ۱۸ درصد و در استان زنجان۳۳ درصد اشتغال در بخش کشاورزی است واما در این بخش حوزهایی وجود دارد که می‌توان از اشتغال و تولید قابل توجهی برخوردار باشند.

رییس مجمع بسیج مهندسین استان زنجان از اهداف اصلی سازمان را همگرایی و مشارکت بین بخش کشاورزی رامهم عنوان کرد.

ارسال نظرات