خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: عزم جدی و قاطع دستگاه قضایی برخورد با هر گونه تجری و حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه خواری با هر عذر و بهانه ای است.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۱۲
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در حاشیه جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت زندانیان قزوین که امروز (چهارشنبه) در دادسرای قزوین برگزار شد اظهار کرد: عزم قاطع دستگاه قضایی برخورد با هر گونه تجری و حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه خواری است.

عضو شورای مسئولان عالی قضایی استان قزوین ابراز کرد: در آستانه ماه مبارک در نامه های جداگانه به فرماندهی انتظامی استان، شهرداری و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان خواستار اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ حرمت این ماه برای تمامی افراد جامعه و جلوگیری از آلوده شدن فضاهای شهری به روزه خواری در ملاعام و جلوگیری از هتک حرمت آن و پیشگیری از وقوع جرم و نابهنجاری های اجتماعی و ایجاد انضباط اجتماعی شدیم.

صادقی نیارکی تاکید کرد: چنانچه علیرغم انجام موارد یاد شده عده ای افراد جاهل و متجری، با تظاهر به روزه خواری در ملاعام اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه کنند با توجه به وظیفه و تکلیف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری و مقابله و برخورد با این جرایم، ترتیبی اتخاذ شده تا همه مراجع انتظامی نسبت به دستگیری افرادمجرم به لحاظ مشهود بودن جرم و معرفی متهمین به قید فوریت و تسریع به مرجع قضایی و با تشکیل پرونده قضایی اقدام کنند.

دادستان قزوین یادآور شد:همچنین خواستار اختصاص تعدادی ازتابلوهای تبلیغاتی سطح شهر وانجام تبلیغات پیشگیرانه محیطی مناسب و جذاب در فضاهای تبلیغی درخصوص اهمیت و حرمت ماه مبارک رمضان از سوی شهرداری شده ایم.

وی اضافه کرد: همچنین سازمان صنعت و معدن و تجارت استان می بایست از طریق اتحادیه اصناف، بویژه صنوف عرضه کننده مواد غذایی، خوردنی، آشامیدنی در جهت رعایت شئونات ماه مبارک رمضان توجیه شوند و از طریق تیم های بازرسی نظارت بر صنوف مرتبط اقدام کنند.

صادقی تبیین کرد: صنوف متخلف نیز در صورت رعایت نکردن ضوابط مربوطه از سوی تیم های بازرسی و نظارتی به مرجع انتظامی معرفی و همکاری های لازم نیز با مراجع انتظامی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی در خصوص نحوه فعالیت صنوفی که مجاز به عرضه مواد خوردنی، آشامیدنی هستند صورت خواهد گرفت.

دادستان قزوین بیان کرد:واحدهای صنفی ومراکز خدماتی که بدون مجوز و رعایت ضوابط به شهروندان یا مسافران ارایه خدمات کنند با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

صادقی نیارکی تصریح کرد: بدین منظور شعب ویژه ای برای رسیدگی به این جرایم در ساعات اداری و غیر اداری اختصاص یافته تا زمان رسیدگی و اجرای مجازات قانونی را برای متخلفین به حداقل ممکن کاهش دهد.

این مقام قضایی گفت: دستگاه‌های ذیربط و ضابطین قضائی طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مطابق ماده مذکور هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن دارای کیفر نیست ولی عفت عمومی
را جریحه‌دار کند فقط به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: در این راستا همکاری امت حزب الله و شهروندان فهیم و متدین موجب تقویت روحیه مذهبی و حفظ شعائر دینی و ارتقای امنیت روحی و روانی شهروندان عزیز بوده و از شهروندان درخواست می شود با رعایت کامل حرمت ماه مبارک رمضان به استقبال این ماه رفته و از فیوضات آن بهره‌مند شوند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها