حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی گفت: ماه مبارک رمضان برای بندگان مومن و متدین، ماه فرصت یابی و ازدیاد تقوا و تقویت اراده است.
کد خبر: ۸۸۶۷۰۰۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ استاد حوزه علمیه و کارشناس مذهبی در جمع کارکنان ناحیه بسیج دانشجویی استان، گفت : ماه مبارک رمضان، ماه گسترش سفره الهی است آن هم چه سفره ای، که رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم، فرمودند: "تاکنون این سفره را نه کسی دیده و نه کسی شنیده و نه به قلب کسی خطور کرده است. بر سر این سفره فقط یک گروه می نشینند که این گروه فقط روزه داران هستند. سفره ای که یک ماه گسترده و همه چیز در آن فراوان است، اگر انسان نتواند از این سفره بهره ببرد، خیلی غافل و مغبون است".

حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی گفت: ماه مبارک رمضان فرصت آشتی با خداست؛ ماه ازدیاد تقوا و ماه تقویت اراده است. آن هایی که می گویند به خدا قول می دهیم که دیگر گناه نکنیم؛ اما زیرقولشان می زنند، می توانند در این ماه عزیز اراده خود را تقویت کنند.

وی افزود: پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم فرموده است: اگر بنده ارزش ماه رمضان را می دانست، آرزو می کرد که سراسر سال رمضان باشد؛ لذا بزرگان ما مقید بودند روز اول ماه رمضان دو رکعت نماز شکر بخوانند که خدا را شکر زنده ماندند و ماه رمضان را درک کردند.

وی خاطر نشان کرد: قرآن می فرماید: هر کس نور خدا در زندگی اش کم رنگ شود؛ شیطان ایمانش را سرقت می کند و شیطان همراهش می شود بنابراین تا هنگامی که نور خدا قوی است، او نمی تواند بیاید و چون در ماه رمضان نور خدا قوی است و در همه خانه ها قرآن تلاوت می شود و زبان ها مشغول ذکر خداست طبیعتاً می گویند که دست شیطان بسته است و درهای رحمت باز است.

این استاد حوزه در پایان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و فرصت بسیار استثنایی و بزرگی است که به لطف خدای متعال امسال هم این فرصت به ما داده شد که بتوانیم در این ماه مبارک بر سر سفره‌ی ضیافت الهی حاضر بشویم. این فرصت استثنایی در طول سال نظیر ندارد، پس بر ماست که به نحو احسن از فیوضات معنوی این ماه عزیز بهره مند شویم.

ارسال نظرات