مصطفی برزگر
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان:
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی درونی و تزکیه نفس است.
کد خبر: ۸۸۶۶۹۹۲
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "عبداله طالبی "مسئول دفتر نمایندگی  ولی فقیه د سپاه ناحیه ایوان؛ بابیان اینکه رمضان ماه بهار قرآن و تزکیه نفس و خروج از گناهان و بخشیده شدن از سوی پروردگار است، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و دوری از گناهان و مهمترین فضیلت ماه رمضان رسیدن به مقام قرب الهی و آمرزش گناه است.

وی با بیان اینکه نزول قرآن مهمترین شناسه ماه رمضان است،گفت: ماه مبارک رمضان ماه غفلت زدایی از ارزش‌های الهی و فرصتی مناسب برای خودسازی درونی و تزکیه نفس است .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ایوان نسبت به صله رحم و دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: روزه علاوه بر بعد معنوی از لحاظ جسمی هم برکات زیادی به دنبال دارد و خداوند در این ماه بیشترین لطف و کرم خود را شامل حال بندگانش می‌کند و آنان را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد.

طالبی با بیان اینکه رمضان، ماه بهار نور، تقوا، فضیلت، قرآن، تزکیه و تهذیب نفس، خودسازی، مهربانی، استغفار، اطاعت، بندگی، استجابت دعا، احسان، صدقه، خیر، برکت و آرامش است،بیان داشت : باید از این فرصت ارزشمند بهره‌های کافی را برد و برای ارتباط بیشتر و انس با کتاب آسمانی قرآن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان به عنوان ماه خروج از گناهان و تولد دوباره انسان‌هاست، افزود: ماه رمضان فرصتی بی‌بدیل در جهت تمرین تقوای جمعی آحاد ملت که در این ماه پرفضیلت انسان خود را نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به خدا می‌بیند و از سوی پروردگارش بخشیده می‌شود.

طالبی گفت: راه‌های رسیدن به بندگی با خداوند تفکر و اندیشه در جهان هستی، خلوت با خود و مناجات با پروردگار است و ماه رمضان ماه همه خوبی‌ها و برکات الهی است و نباید دست خالی از این ماه بیرون آمد.

وی بهترین دستاورد ماه ضیافت الهی را معنویت، عبادت فردی، آمرزش و غفران دانست و ادامه داد: فضیلت ماه رمضان به نزول قرآن و فرصت مناسب و ناب برای احیای قرآن در جامعه و برای خودسازی است.

وی قرائت قرآن و ادعیه‌ها، احسان و نیکوکاری، دستگیری از محرومان و درماندگان و دیدار با خویشاوندان را از مهمترین اقدامات ماه مبارک رمضان برشمرد.

طالبی به بهره‌گیری بیشتر از لیالی قدر تاکید و تصریح کرد: ماه رمضان ماه خودسازی و تمرینی برای مقابله با گناهان و دوری از دنیازدگی است و خداوند شب قدر را شب نزول قرآن نامیده و عبادت در آن را بهتر از هزار ماه دانسته است و فضیلت ماه رمضان به ارتباط بیشتر با قرآن است.

وی بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: بهترین زمان استجابت دعا ماه مبارک رمضان است و بازاریان انصاف را در این ماه رعایت کنند.

ارسال نظرات