سخنگوی انجمن صنفی صنعت لاستیک ایران گفت: هنوز با انجمن لاستیک برای تولید لاستیک خودروهای جدید از جمله ۲۰۰۸ تعاملی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۸۶۶۹۴۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی تنها با اشاره به اینکه هنوز با انجمن لاستیک برای تولید لاستیک خودروهای جدید از جمله 2008 تعاملی نشده است، اظهار داشت: طبق ضوابط وزارت صنعت به هر میزان که تولید یک محصول داخلی سازی بیشتری داشته باشد از تخفیف‌های تعرفه‌ای برخوردار است.

وی افزود: استفاده از مواد اولیه داخلی برای تولید خودروهای جدید به نفع تولیدکنندگان است و آنها باید در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش تسنیم، بهمن ماه سال گذشته بود که همزمان با سفر روحانی قرارداد جدید از سرگیری همکاری‌ ایران خودرو و پژو  نهائی شد به این صورت که با حضور رییس جمهور ، نخست وزیر فرانسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت این قرارداد به امضای مدیران عامل دو شرکت خودروساز رسید. ایجاد شرکت مشترک ایرانی فرانسوی با سهامداری 50درصدی هر یک از طرفین مهمترین بخش این قرارداد است که به انتقال تکنولوژی، تولید محصولات جدید و همچنین استفاده از بازارهای صادراتی منتهی خواهد شد.

در این قرارداد طی 5 سال تا 400 میلیون یورو (451 میلیون دلار) سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات جدید جدید، تحقیق و توسعه انجام خواهد گرفت. تولید مشترک سه نوع خودروی 208، 2008 و 301  در این قرارداد تعریف شده که قرار است در شرکت مشترک"ایکاپ" با سهم پنجاه درصدی هر یک از طرفین با اولویت صادرات 30 درصد از محصولات  انجام خواهد شد. 

در حال حاضر کمتر از یک از ماه آغاز رسمی خط تولید خودروی 2008 با حضور رئیس جمهور می گذرد و بنا اذعان مسئولان این خودرو فعلاً با داخلی‌سازی 20درصدی تولید و ظرف یک سال به داخلی سازی 40 درصدی خواهد رسید.

ارسال نظرات