خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت نخستین فرهنگسرای تخصصی تعزیه کشور در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۶۸۶۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۷

محمدرضا هاجری  با اشاره به اینکه نخستین فرهنگسرای تخصصی تعزیه کشور در این شهر ساخته می‌شود، اظهار داشت: این فرهنگسرا که به صورت تخصصی به آموزش، پژوهش و اجرای تعزیه می‌پردازد در کنار آرامگاه سعدی کلنگ‌زنی شده است. 

وی با اشاره به اختصاص 20 میلیارد ریال برای ساخت این فرهنگسرا گفت: این مبلغ در شورای شهر شیراز به عنوان ردیف اعتباری سال 96 تصویب شده است که برای ساخت این فرهنگسرا هزینه می‌شود. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز افزود: ساخت این فرهنگسرا می‌تواند در رونق نمایش‌های آئینی و مذهبی در استان فارس نقش مهمی داشته باشد و از آنجا که به صورت تخصصی به تعزیه می‌پردازد، می‌تواند این هنر را احیا کند. 

به گزارش تسنیم این فرهنگسرا به متراژ 2 هزار متر در اسفندماه 95 در قالب یک زیرزمین و طبقه هم‌کف کنار آرامگاه سعدی کلنگ‌زنی شده و شامل کتابخانه، موزه تخصصی تعزیه و هنرهای آئینی و 6 کلاس آموزشی است. بنا بر گفته رئیس کانون تعزیه استان فارس در کلاس‌های آموزشی از پیشکسوتان تعزیه و استادان دانشگاه استفاده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها