خبرهای داغ:
شهردار شیراز مدیریت یکپارچه شهری را مهم‌ترین عامل در موفقیت شهرهای بزرگ جهان دانست.
کد خبر: ۸۸۶۶۸۶۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۷
علیرضا پاک‌فطرت در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو ژاپن با اشاره به مدیریت مناسب در این کلان شهر چندین میلیونی، اظهار داشت: این مدیریت می‌تواند برای شهرهای جهان الگو باشد.

وی به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در توکیو اشاره و مدیریت یکپارچه شهری را مهم‌ترین عامل در این موفقیت ارزیابی و توصیف کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز با اشاره به اشتراکات تاریخی ایران و ژاپن، روابط دوستانه دو کشور را یادآور شد.

رضا نظرآهاری، پیشرفت و توسعه همه جانبه مدیریت شهری در ژاپن را بسیارعالی دانست و اظهار داشت: نقش آموزش و فرهنگ‌سازی به سمت نظم و انضباط اجتماعی، و قوانین مناسب و قانون‌مداری را در این توسعه شاخص عنوان کرد.

براساس این گزارش، علیرضا پاک‌فطرت که به ژاپن سفر کرده است، در دیدار با قائم مقام شهردار کیوتو اظهار داشت: شیراز شهری موزه‌ای است که نظیر آن کمتر در نقطه دیگری از جهان یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه هر آنچه از خوبی است در شیراز جمع شده و به موزونی در کنار هم چیده شده است، گفت: مدیریت شهری و پارلمان محلی شیراز به حق قادر است میزبانی مناسب برای اتحادیه شهرهای تاریخی جهان، باشد.

پاک‌فطرت با بیان اینکه شیراز هم‌اینک برای سال 2017 میلادی، پایتخت جوانان جهان اسلام است، گفت: به نظر می‌رسد هر سال، سال شیراز است زیرا نمی‌توان جایی را یافت که جمع همه خوبی‌ها را در یک‌جا مشاهده کرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه شیراز در خود جمع بهترین‌ها در فرهنگ شهروندی، داشته‌های مذهبی، برخورداری‌های تاریخی و ادبی و هنری را دارد، گفت: برای مطرح شدن شیراز به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و عناوین مهم بین المللی دیگر در چارچوب منزلت این کلان شهر، تلاش می‌کنیم.

پاک‌فطرت همچنین برای تبادل گردشگر، برگزاری هفته‌های فرهنگی متقابل و سایر فعالیت‌های فرهنگی اعلام آمادگی کرد و گفت: این اقدامات به فهم و شناخت مستمر از یکدیگر، توسعه پایدار و نهایتا صلح فرهنگی کمک‌های شایانی خواهد کرد.

شهردار شیراز گفت: دیپلماسی شهری در کنار دیپلماسی رسمی و دولتی می‌تواند راه‌های جدیدی در راستای تبادلات مثبت فرهنگی و تبادل دانش، فراروی ملت‌ها ایجاد کند.

قائم مقام شهردار کیوتو نیز با تاکید بر لزوم افزایش مناسبات فرهنگی و تبادل دانش گفت: عضویت شیراز در اتحادیه شهرهای تاریخی (LHC) از یک سو و جایگاه هر دو شهر (کیوتو و شیراز) به عنوان مرکز تاریخ و تمدن و هویت کشورهای متبوع خود، از سوی دیگر، ظرفیت مناسبی را برای توسعه تبادلات فرهنگی، علمی و ... فراهم کرده است.

ساتوشی اومورا پایه‌گذاری نهادهایی همچون شهرهای تاریخی که در چارچوب‌هایی ورای دیپلماسی رسمی ایفای نقش می‌کند را کاری دشوار دانست و ابراز امیدواری کرد که شهرهایی نظیر شیراز بتوانند کیوتو و دبیرخانه اتحادیه را در دسترسی معتبر به اهداف از پیش تعیین شده یاری کنند.

شیگنوری شیباتا، دبیرکل اتحادیه شهرهای تاریخی جهان نیز شیراز را یکی از شهرهای فعال اتحادیه توصیف و ابراز امیدواری کرد که این شهر در آینده میزبان نشست سالانه مجمع عمومی این اتحادیه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها