میزان مصرف آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۸۸۶۶۸۲۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه مصرف آب آشامیدنی همهشدار تنش آبی در فصول گرم استان// ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب برای پیشگیری از کم آبی در استان استانی‌ها به ازای هر نفر در شبانه‌روز ۳۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است گفت: باتوجه به فرا رسیدن فصول گرم، برای پیشگیری از بروز مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی در استان در مصرف آب صرفه جویی کنند.
لدنی‌نژاد توسعه شبکه توزیع آب، ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب، شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز، واگذاری انشعاب جدید به مشترکان و شناسایی و رفع شکستگی شبکه توزیع آب در استان را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه اعلام کرد.
وی به رفع ۳۵۰ مورد شکستگی شبکه توزیع آب در شهر یاسوج و روستاهای اقماری اشاره کرد وافزود: برای رفع مشکلات شکستگی شبکه توزیع آب یاسوج حدود هزار و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
لدنی‌نژاد با بیان اینکه ۱۵۲ هزار مشترک آب و ۳۵ هزار مشترک فاضلاب در استان وجود دارد گفت: اگر روند مصرف آب به این شکل ادامه داشته باشد در آینده نزدیک با مشکل تامین آب مواجه می‌شویم.
وی مصرف آب شرب شهری به ازای هر نفر در شبانه‌ روز در استان را ۱۷۰ تا ۱۸۰ لیتر اعلام کرد و ادامه داد: این در حالیست که میانگین مصرف آب در کشور ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر است.
ارسال نظرات