طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان لنده در ماه مبارک رمضان تشدید می شود.
کد خبر: ۸۸۶۶۸۲۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان لنده گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و اهمیت تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در لندهحفظ سلامت روزه‌ داران در این ماه، نظارت و کنترل بهداشتی بازرسان بهداشت محیط بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این ماه از قبیل حلیم‌، کباب، زولبیا و بامیه‌ ، شیرینی‌های سنتی، نانوایی‌ها و مراکز عرضه خرما در شهرستان تشدید می‌شود.
فریبرز یاوریان توصیه کرد: شهروندان در هنگام خرید مواد غذایی بسته‌بندی شده به پروانه ساخت با شناسه نظارت بهداشتی، تاریخ تولید و انقضای مصرف، نشانی دقیق کارخانه تولیدکننده و سالم بودن بسته توجه کنند.
وی با اشاره اینکه بازرسی ها در دو نوبت صبح و عصر توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می شود گفت: بازدیدها به صورت مرتب انجام و در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی اقدامات قانونی انجام می شود.
فریبرز یاوریان با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و محیط، نظافت محل کسب، بهداشت مواد غذایی به‌ویژه مواد اولیه محصولات، بهداشت ابزار و وسایل کار افزود: صاحبان مشاغل مواد غذایی و اماکن عمومی باید در ماه مبارک رمضان مقررات مربوط و توصیه‌های بهداشتی را رعایت و با ماموران بهداشت محیط همکاری کنند.
کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان لنده گفت:  ظروف یکبار مصرف غیرگیاهی جمع آوری و از فروش مواد غذایی نظیر سمبوسه و یخ در بهشت در فضای باز  توسط بازرسان بهداشت محیط جلوگیری می شود.
وی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 190 تماس و گزارش های خود در خصوص تخلفات بهداشتی را اعلام کنند.
ارسال نظرات