خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

نهاوند رتبه دوم استان در تولید عسل را دارد

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه تولید سالانه عسل در شهرستان نهاوند 500 تن است، گفت: شهرستان نهاوند رتبه دوم استانی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۸۶۶۷۵۸
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
احمد باقري در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند به لحاظ تنوع گیاهان زراعی و انواع درختان میوه که مورد استفاده زنبورعسل است یکی از مناطق مستعد زنبورداری و تولید عسل است.

وی ابراز داشت: در این شهرستان تعداد 200 نفر زنبوردار بومی با 28 هزار کندو فعالیت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: به لحاظ شرایط مناسب تعداد زیادی زنبوردار غیربومی از سایر استان‌های کشور به شهرستان نهاوند مهاجرت کرده و به تولید عسل مشغول هستند.

وی با بیان اینکه تولید سالانه عسل در شهرستان نهاوند 500 تن است، تصریح کرد: این میزان بیش از 25 درصد تولید عسل در استان همدان را شامل می شود و از این لحاظ شهرستان نهاوند رتبه دوم استانی را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: به نظر می‌رسد یکی از ضروریات این بخش ایجاد صنایع و کارگاه‌های بسته بندی مناسب برای عرضه به بازار است که می‌تواند به رونق بازار این محصول کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید وجود انواع درختان میوه از قبیل سیب، هلو، شلیل، انواع آلو و سایر درختان میوه همچنین چندین هزار هکتار مزارع گشنیز و کلزا نهاوند را به بهشت زنبورداران تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار