به مناسبت روز آفریقا شب گذشته همایشی با حضور تعدادی از سفرای کشور های افریقایی، فعالان اقتصادی و مسئولان دولتی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۶۷۳۶
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،در این همایش آقا جعفری مدیر کل عربی آفریقایی وزارت خارجه ضمن خیر مقدم به حضار به ویژه سفرای کشور های افریقایی روابط تجاری آفریقا را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود دولت در خصوص گسترش روابط با آفریقا برنامه ریزی نموده است.

در ادامه مسئول امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه توانمندی های ایران جهت حضور در بازار های افریقا بسیار بالا است افزود: روابط دو کشور را باید به صورت دو جانبه توصیف نمود.

در این همایش خسروجردی رئیس شورای همکاری های ایران و افریقا و رئیس شورای بسیج تجار فعالان اقتصادی کشور به بیان ظرفیت های خدادادی و بی شمار آفریقا اشاره کرد و افزود: حضور فعالان اقتصادی و تجار در قاره آفریقا ضروری می باشد و باید مبادلات تجاری ایران و افریقا از اولویت های تجارت قلمداد شود.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیاردی قاره افریقا این سرزمین را سرزمین بکر نامید و فرصت های تجاری این قاره را استثنائی دانست.

خسروجردی با اشاره به نیاز قاره افریقا به انرژی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت گسترش این امر اعلام کرد و افزود: استفاده از فرصت های مناسب کشاورزی در قاره آفریقا برای ایران یک امر ضروری می باشد.

در ادمه همایش دوتن از سفرای کشور های افریقایی به ایراد سخن پرداختند و همکاری خودشان را با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمودند.

لازم به یادآوری است که در این همایش اعضای ستاد مقاومتی سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار حضور داشتند.

ارسال نظرات