خبرهای داغ:
امام جمعه شال اذعان کرد: اولین حرکت انقلابی امام(ره) ایستادگی در مقابل توهین مستکبرین به کشور و مقابله با ایجاد وابستگی ایران به غرب از طریق قرارداد کاپیتولاسیون بود.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۸۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی شالی امام جمعه شهرستان شال، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین،پیرامون محبوبیت امام خمینی(ره) در مجامع بین‌المللی و مهم‌ترین خواسته‌های ایشان برای ادامه راه انقلاب اظهار کرد: امام خمینی(ره) انسانی با کمالات بالای انسانی و شخصیتی با ویژگی‌های خاص بودند که این کمالات و ویژگی‌ها سبب محبوبیت ایشان در میان همه انسان‌ها شده است.

وی دعوت به وحدت را اصلی‌ترین ویژگی بنیان‌گذار کبیر انقلاب دانست و تشریح کرد: شجاعت، مردم‌دوستی، ساده‌زیستی، پاکی در زندگی، شهامت، ایستادگی در مقابل استکبار، دفاع از مظلومان در سراسر عالم و هم‌چنین دفاع از اسلام و دستاوردهایش از دیگر ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود که سبب محبوبیت ایشان در عالم و به‌ویژه نزد مسلمانان شده است.

امام جمعه شالتوضیح داد: امام خمینی(ره) همچون اجداد بزرگوارش، پیاده شدن اسلام و ارزش‌های اسلامی و هم‌چنین احیای اسلام را بزرگترین هدف خود قرار داده بود و کتابی را نیز در این زمینه تالیف نمودند.

موسوی شالی دفاع از حقوق مردم را از دیگر اهداف امام راحل عنوان کرد و گفت: دفاع از حقوق مردم ئ هم‌چنین خدمتگزاری به مردم و به‌ویژه محرومین و مظلومین از دیگر اهداف امام خمینی(ره) بود.

وی اولین حرکت انقلابی امام(ره) را به خاطر توهین مستکبرین به کشور و ایجاد وابستگی ایران به غرب از طریق قرارداد کاپیتولاسیون دانست و تبیین کرد: دستیابی کشور به استقلال همه جانبه یکی دیگر از اهداف امام خمینی(ره) برای انقلاب بود.

امام جمعه شال تصریح کرد: امروز پایه‌های نظام اسلامی شکل گرفته و قانون اساسی پیشرفته‌ای در کشور حکمفرماست و خوشبختانه کشور ما کشوری مستقل است.

موسوی شالی ادامه داد: بعد از اجرای اسلام هرجند نواقصی نیز بوده و هست ولی ما قدم‌های موثر بسیاری را برداشته‌ایم و کشور ایران تنها کشوری است که دارای حاکمیت ولایت فقیه می‌باشد و بعد از گذشت 37 سال هم‌چنان این حاکمیت در جامعه وجود دارد.

وی خدمتگزاری به مردم و به فکر مردم بودن را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و مطرح کرد: تا قبل از انقلاب مردم هیچ‌گونه حقی نداشتند و همه امکانات و خدمات تنها مختص شاه و بستگانش بود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته امداد و نهادهای این‌چنین خدمات ارزنده‌ای به همه مردم صورت گرفت.

امام جمعه شال اضافه کرد: امروز کمتر روستایی را می‌توان یافت که از نعمت آب و برق بی‌بهره باشد و این موضوعات مربوط به یک یا دو دولت نیست بلکه این‌ها همه از سیاست‌های این نظام است.

موسوی شالی در ادامه خاطرنشان کرد: ما هنوز در میانه راهیم و برای تشکیل کامل حکومت اسلامی و تحقق کشور اسلامی راه بسیاری باقی است.

وی در خاتمه تاکید کرد: امروز کشور ما با تمام موانع و فراز و نشیب‌های موجود در جهت تحقق کامل حکومت اسلامی حرکت می‌کند و باید مردم و مسئولین به میدان آمده و به صورت جهادی عمل نمایند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها