مصطفی برزگر
با تلاش بسيجي سیروانی رقم خورد؛
یك بسيجي سيرواني براي نخستين بار موفق به كشت زعفران در استان ايلام شد. او زماني از يافتن كار دولتي نااميد شده بود، اما حالا در عرصه اقتصاد مقاومتي موفقيت هاي خوبي بدست آورده و از درآمدش راضي است.
کد خبر: ۸۸۶۶۵۶۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسين باغشني، اصالتا اهل نيشابور است اما براي ادامه تحصيل به همراه خانواده به استان ايلام مهاجرت كرده است. به دليل تشابه اسمي بين سيروان در استان ايلام و شيروان در خراسان رضوي، كنجكاوانه براي بازديد به منطقه سيروان مي رود. او با ورود به منطقه تحقيقاتي درباره بافت خاك، وضعيت آب و هوا و پوشش گياهي انجام مي دهد. از آنجايي كه خودش به عنوان يك نيشابوري كاملا به كشت زعفران مسلط بوده، متوجه مي شود كه اقليم اين منطقه از ايلام كاملا مستعد كشت زعفران است.

اين محقق و فعال اقتصاد مقاومتي بلافاصله تصميم به كشت زعفران در اين منطقه مي گيرد اما با مخالفت هاي شديد و انكار مسئولان و كارشناس ها مواجه مي شود. با اين وجود او پس از اجاره كردن يك مزرعه كوچك، بذر زعفران را از نيشابور وارد ايلام مي كند و بدين ترتيب كشت آزمايشي زعفران در ايلام براي نخستين بار آغاز مي شود.

با مشاهده نتايج موفقيت آميز كشت زعفران، آقاي باغشني با اخذ تسهيلات اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي كشت عمده زعفران را اغاز مي كند. سود و درآمد زايي اين طرح براي محمد حسين باغشني آنقدر مناسب و به صرفه بود كه بعد از فارغ تحصيلي ديگر به شهر خودش باز نگشت و در روستاي درويشان به همراه خانواده اش ساكن شد.

اين فعال اقتصاد مقاومتي، مي گويد: « با عنايت به وضع تحريم هاي ظالمانه توسط كشورهاي غربي و مستكبرين لازم است كه با فعال كردن ظرفيت هاي اقتصادي مغفول، اقتصاد كشور را رونق دهيم. من طعم تلخ محروميت را در روستاي محل زندگي خود لمس كرده ام و به همين دليل از انگيزه هاي زيادي براي خوداتكايي و ارتقاء امرار معاش خانواده ام برخوردار بودم

ارسال نظرات
آخرین اخبار