درحمایت از شیخ عیسی قاسم:

مردم بحرین یکپارچه به خیابان ها آمدند

شب گذشته مردم بحرین یکپارچه برای حمایت از شیخ عیسی قاسم به خیابان ها آمدند.
کد خبر: ۸۸۶۶۵۵۹
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، شب گذشته مردم بحرین یکپارچه برای حمایت از شیخ عیسی قاسم به خیابان ها آمدند.

بر اساس این گزارش، صدها شهروند بحرینی ضمن اعلام همبستگی خود با آیت‌الله شیخ عیسی قاسم،بر حق خانواده‌های شهدا در تحویل گرفتن اجساد فرزندانشان و تشییع و خاکسپاری آن‌ها تاکید کردند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز سه‌شنبه گذشتهبه منطقه الدراز و منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین یورش برده ضمن به شهادت رساندن 6 تن، ده‌ها نفر را دستگیر کردند.

دادگاه بحرین یکشنبه گذشتهشیخ عیسی قاسم را به‌دلیل آنچه «پول‌شویی و مشارکت در تروریسم» خوانده به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 100 هزار دینار بحرین (265 هزار دلار آمریکا) جریمه محکوم کرد.

به گزارش تسنیم، وزارت کشور بحرین در تاریخ 31 خرداد با ادعای این‌که آیت‌الله شیخ عیسی قاسماز جایگاه خود برای (خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه‌ای) سوءاستفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنۀخیزش مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستارآزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند.

رژیم بحرین همچنین با هم‌دستی برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی و امارات متحدۀعربی به سرکوب جنبش مردم بحرین پرداخته و فعالان مدنی و سیاسی را به حبسهای طولانی‌‌‌مدت محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار