شاهین زوارقی‌ملکی جزو آن دسته از انسان‌هایی است که10سال پیش فقط در ملکان شناخته شده بود ولی با همت و تلاش شبانه‌روزی خود بر مشکلات و ناهمواری‌ها فائق آمده و اکنون به یک چهره بین‌المللی تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۸۶۶۵۴۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

این پژوهشگر فعل خواستن را به خوبی صرف کرد و با وجود داشتن معلولیت از ناحیه دو پا و بر خلاف بسیاری از افراد معلول و کم‌توان جسمی که خود را محدود می‌کنند، توانسته است با ذهن خلاق خود به یک چهره شاخص و موفق در عرصه کارآفرینی بین‌المللی تبدیل شود.

آنچه می خوانید گفتگوی خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی با این پژوهشگر در عرصه کارآفرینی بین المللی است که در نخستین کنگره «نشان عالی تولید ملی» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما لوح سپاس و «نشان عالی تولید ملی» را دریافت کرده است.

مدیر پژوهشی برتر از سوی آکادمی WTG آلمان

همچنین در این کنگره کشوری، سردیس برنزی از شمایل وی تهیه شده بود که به پاس 10سال تحقیق و پژوهش به دکتر شاهین زوارقی پژوهشگر ملکانی اعطا شد.

شاهین زوارقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: در این کنگره که به‌صورت سراسری برگزار شد، بنده به علت 10 سال تحقیق و پژوهش از سوی آکادمی WTGآلمان به عنوان مدیر پژوهشی برتر در سال 2017 انتخاب شده‌ام.

وی ادامه داد: همچنین تندیس و مدال طلای مدیر برتر از دانشگاه آلمان را نیز دریافت کرده‌ام همچنین به پاس تلاش‌های وی علاوه بر دریافت لوح سپاس و «نشان عالی تولید ملی»، درجه professor ship پروفسوری ( درجه استادی) در رشته مدیریت کشاورزی از سوی اتحادیه تکنولوژی اروپا -انگلستان در سال 2017 به دکتر شاهین زوارقی اعطا شده است.

ارسال اعتبارنامه جهانی

موفقیت‌های این پژوهشگر ملکانی تنها در این کنگره سراسری خلاصه نمی‌شود بلکه طی ماه‌های اخیر اعتبارنامه جهانی از سوی هیأت داوران و معاونت ارزیابی مجمع جهانی رهبران اقتصادی به دکتر شاهین زوارقی ارسال شده است.

وی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: هیأت داوران مجمع جهانی رهبران اقتصادی کشورهای اسلامی بعد از انجام مراسم به خاطر تحقیقات صورت گرفته در زمینه اقتصاد و بهره‌وری کشاورزی اعتبارنامه جهانی را جهت تحقیقات صورت گرفته ارسال کردند.

همچنین با تصمیم هیأت داوران و معاونت ارزیابی مجمع جهانی رهبران اقتصادی نخل زرین به دکتر زوارقی، در سال 2016 اعطاء شد.

باید گفت معاونت ارزیابی سازمان جهانی چابک‌سازی گروه‌های پژوهشی نیز از دکتر زوارقی تقدیر کرده است.

اختراع ثبت شده

زوارقی در خصوص اختراعات و مدال‌های کسب شده خود در عرصه‌های جهانی می‌گوید: به حول و قوه‌الهی دامنه تحقیقات و اختراعات را گسترش داده و تعداد اختراعات خود را به بیش از 80 اختراع ثبت شده رسانده‌ام،

22 مدال جهانی اختراع کسب کرده و چند مقام جهانی از جمله مخترع برتر جهان در سال 2008 کرواسی، برنده جایزه جهانی IWIS از لهستان، چهار سال جوان نمونه پژوهشی کشور، کارآفرین نمونه، چهره ماندگار مدیریت ایران در سال 94 و 95 و اسطوره مدیریت ایران در سال 95 انتخاب شده‌ام.

در کنار عناوین کسب شده مشاور فرماندار ملکان، عضو هیأت علمی مرکز آموزش و پژوهش مدیریت ایران، عضو جامعه نوابغ مدیریت ایران، برنده نخل زرین از سوی کنگره جهانی رهبران اقتصادی مجامع اقتصادی هستم.

این پژوهشگر ملکانی به واسطه چند سال تحقیق و پژوهش، شرکت مطالعات و تحقیقات کاربردی گیاهان دارویی «هرب »را تأسیس کرده است و دامنه فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی خود را افزایش داده است.

وی در ادامه در مورد زمینه فعالیت گروه مطالعات و تحقیقات کاربری گیاهان دارویی «هرب» می‌گوید: گروه مطالعات و تحقیقات کاربری گیاهان دارویی «هرب» در سال 1384 تشکیل شد اساس فعالیت این شرکت مطالعه و تحقیق در زمینه گیاهان دارویی شمال‌غرب کشور، تولید داروهای گیاهی خاص و فروش دانش فنی آنهاست همچنین شرکت در جشنواره‌های علمی، تولید و کشت گیاهان دارویی بخش دیگری از فعالیت‌های این گروه تحقیقاتی را در بردارد.

زوارقی در مورد موفقیت‌های کسب شده گروه تحقیقاتی «هرب» اضافه می‌کند: گروه تحقیقاتی «هرب» توانست در سال 95 بالاترین درجه کسب و کار EBA را کسب کند، همچنین به خاطر دریافت نشان اسطوره ماندگار مدیریت ایران که آبان ماه سال 95 در مشهد به گروه تحقیقاتی هرب داده شده بود، نشان تعالی تخصص کسب و کار به بنده اعطا شد.

صعود 116 پله‌ای گروه تحقیقاتی «هرب»

وی با اشاره به موفقیت اخیر این گروه مطالعاتی و تحقیقاتی اظهار داشت: فعالیت گروه مطالعاتی و تحقیقات کاربری گیاهان دارویی «هرب» توانست با صعود 116پله‌ای در رتبه‌بندی جهانی، جزو 12گروه پژوهشی برتر جهان در زمینه گیاهان دارویی در سال 2016باشد.

زوارقی اظهار داشت: گروه مطالعاتی و تحقیقاتی «هرب» در سال 2015 در رده‌بندی 128 جهان بود و امسال با صعود 116پله‌ای در رتبه بندی جهانی در رتبه 12 جهان قرار گرفت.

وی افزود: این رده‌بندی در زمینه تحقیقات گیاهان دارویی است.

معصومه درخشان

ارسال نظرات