خبرهای داغ:
امام جمعه پیرانشهر تاکید کرد

لزوم استفاده از ظرفیت رمضان برای پیشبرد اقتصاد اسلامی

امام جمعه پیرانشهر بر لزوم استفاده از ظرفیت نهفته در ماه مبارک رمضان برای پیشبرد اقتصاد اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۶۶۳۸۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ماموستا مصطفی محمودی اظهار داشت: در منبرها و سخنرانی‌هایی که در این ایام تدارک پیدا می‌کند برای نهادینه‌سازی اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی به صورت جدی تلاش شود.

وی ادامه داد: ما در این ماه مبارک شاهد رحلت امام بزرگواری هستیم که شخص بزرگی در جهان اسلام بودند و صفات بسیار برجسته‌ای داشتند و قدرت ایمان‌شان در حدی بود که می‌توانستند هر کاری انجام دهند پیروزی انقلاب مقوله‌ای بسیار مهم بود که تعجب دنیا را برانگیخت این به خاطر قدرت ایمان‌شان بود همچنین شجاعت ایشان بی‌نظیر بود، از هیچ چیز جز خدا ترسی نداشتند حاکمیت اسلام را برقرار کردند و استقلال را در کشور به وجود آوردند.

امام جمعه پیرانشهر گفت: اولین مشکلی که جامعه بشری به آن دچار هستند ایمان واقعی است اگر ایمان واقعی داشته باشند همه چیز را به خداوند متعال محول می‌کنند، بر خدا توکل کرده و به قانون الهی که همان قرآن و برنامه زندگی بشر است عمل می‌کنند در این صورت مشکلی به آن صورت پیش نمی‌آید و مشکلات انسان حل خواهد شد.

محمودی ادامه داد: فاصله طبقاتی که در حالت فعلی جامعه حاکم است باید برطرف شود، به عینه مشاهده می‌شود بیکاری بیش از اندازه افزایش یافته مخصوصا باید برای فارغ التحصیلان دانشگاهی زمینه‌های شغلی فراهم شود، علاوه بر تمامی موارد ذکر شده گرانی هم یکی از معضل‌های جامعه است همچنین رکود بازار را شاهد هستیم پس مردم گله مند شدند، چراکه بازار رونقی ندارد پس باید در راه پیشبرد اقتصاد اسلامی گام برداشت که رمضان بهترین فرصت برای تبیین این موضوع است.

وی افزود: سیاست در صورتی از وجهه اسلامی برخوردار است که وابسته به کافران و استثمارگران نباشد چرا که به این ترتیب در پیشرفت جامعه تاثیر بسزایی بر جا می‌گذارد، همچنین در مسائل نظامی نباید وابسته به کفار باشیم می‌توانیم به راحتی از خودمان، سرزمین‌مان و فرهنگ اسلامی خودمان دفاع کنیم بدون اینکه وابستگی داشته باشیم قطع به یقین مستکبران استثمار کننده مسلمانان هستند و لذا به کشاورزی، دامداری، صنعت و ... هم باید توجه شود چرا که همه این‌ها بر اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد مشکل بشر زمانی حل می‌شود که هم از لحاظ مادی هم از لحاظ معنوی مسائل مختلف مورد توجه قرار بگیرد تاکید فقط روی یکی از آنها ناقص است این دو مقوله باید در کنار یکدیگر حل شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار