خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا گفت: یکی از مهمترین وظایف بسیج سازندگی شهرضا ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل است.
کد خبر: ۸۸۶۶۳۶۹
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

احمدرضا صفابخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شهرضا با اشاره به رسالت بسیج در راستای تحققشعار سال، اظهارداشت: یکی از مهمترین وظایف بسیجسازندگی ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام وعمل است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته۴۶۰جلسه توجیهی و ایجاد انگیزه در فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در شهرستان برگزار شد، افزود: در سال گذشته نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستانبا موضوع حمایت از کالاهای ایرانی و با اولویتمعرفی صنایع فعال در شهرستان برگزار شد.

مسئول قرارگاه بسیجسازندگی شهرضا با اشاره به برگزاری اردوهای هفتروزه و یک روزه جهادی در مناطق محروم، گفت:۷۸۰مرحله از این اردوها با اولویت اقتصاد مقاومتی درروستاهایی نظیر قصرچم، کهرویه، شاهزاده علی اکبر، اسفرجان، دهک، قهه و جرمافشار برگزار شده است.

وی افزود: در این اردوهاخدماتی نظیر گازکشی، برق کشی، انتقال آب، رنگ آمیزی، لایروبی انهار وقنوات، ساخت و ساز و برداشت محصولات مردم محروم ارائه شده است.

صفابخش با اشاره به واگذاری۲۰میلیارد ریال تسهیلاتاقتصاد مقاومتی به متقاضیان در شهرستان شهرضا در سال گذشته، اظهارداشت: واگذاری اینمیزان از تسهیلات زمینه ایجاد مستقیم۲۴۵فرصت شغلی را فراهم کرده است.

ویتصریح کرد: کارجویان شهرضایی پس از دریافت تسهیلات مذکور اقدام بهایجاد عرصه های شغلی در زمینه پرورش زنبور عسل، بسته بندی ادویهو غذاهای نیمه آماده، پرورش قارچ، پرورش ماهی، آبیاری قطره ای و پرورش بلدرچینکردند.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا بیان کرد: پرورش دام سبک و سنگین، ایجاد کارگاه صنایع تبدیلی و بسته بندی انار و عسل و ایجاد گلخانه بسته بندی داروهای گیاهی با بیش از۱۳۰عرصه از جمله دیگر زمینه‌های فعالیتدریافت کنندگان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در شهرستان بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به مسئله آموزش افراد جویای کار، بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی با شرکت بیش از۴۰۰نفر درزمینه پرورش قارچ، زنبور عسل، شیلات و ماکیان در همین راستا انجام شدهاست.

صفابخش با اشاره به تعامل و همکاری بسیج سازندگی شهرضا با دیگر ادارات و نهادهای خدمات رسان در زمینه های مختلف، گفت: همکاری با شهرداریشهرضا در رنگ آمیزی جداول به متراژ۱۲۰کیلومتر، کمک به اداره آموزشو پرورش شهرستان برای رنگ آمیزی و شاداب سازی مدارس به تعداد۱هزار و۲۰۰نفر روز و همکاری با شبکه دامپزشکی در واکسیناسیون نیوکاسل به صورترایگان، از جمله این موارد بوده است.

وی گفت: کمک به اداره کتابخانه شهرضا برای چینش کتابخانه ها به صورترایگان، همکاری در زمینه جمع آوری زکات و کمک های مردمی، اعزام تیم‌هایبهداشتی و پزشک به مناطق محروم به صورت رایگان و برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوع سبک زندگی و ایجاد اشتغال از جمله دیگر زمینه های این نوعهمکاری‌ها بوده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها