خبرهای داغ:
امام جمعه فامنین گفت: رمضان بازگشتی است به آنچه انسان فراموش کرده است و این بازگشت در تمام ماه وجود دارد اگر انسان بتواند استفاده کند اما در ماه رمضان توفیقی است اجباری و این تمایز رمضان با سایر ماه ها است.
کد خبر: ۸۸۶۶۳۶۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از فامنین، حجت الاسلام رضا مصباح در کلاس اخلاق سپاه ناحیه فامنین در جمع پاسداران اظهار کرد: میهمانی ماه مبارک رمضان بیشتر از نوع معنوی و خدایی است تا جسمانی و دنیایی و بین میهمانی جسمانی و میهمانی خدایی و ملکوتی فرق است، چراکه در میهمانی نخست مادیات است اما در محضر خدا روح و روان و دل آدمی مطرح است.

وی ابراز داشت: رمضان بازگشتی است به آنچه انسان فراموش کرده است و این بازگشت در تمام ماه وجود دارد اگر انسان بتواند استفاده کند اما در ماه رمضان توفیقی است اجباری و این تمایز رمضان با سایر ماه ها است.

انسان دارای دو بعد است جسم و روح و در ماه رمضان است که بعد خدایی انسان فرصت رشد می‌یابد و از سکون خارج شود و می‌تواند خود را به پرواز درآورد.

امام جمعه فامنین گفت: انسان در ماه دیگر به علت پرداختن به امور دنیایی و مادی سنگین شده و از پرواز می‌ماند و آن را فراموش می‌کند، در حالی که در ماه خدا دوباره فرصت اوج گرفتن و پرواز کردن به انسان داده می‌شود .

مصباح خاطر نشان کرد: چون روح انسان روح خدایی است با فراموش کردن اصل و هدف خود ،خداوند را نیز فراموش می کند اذا رمضان زمان پرداختن به خود و به تبع آن خدایی شدن است.

وی در ادامه گفت: رمضان تمرین است برای داشتن و نخوردن، تمرینی برای مقایسه خود با نیازمندان، ملاکی برای خویشتن داری، شناخت حدود و اندازه مال دنیا و در نهایت رمضان ملاکی است برای سنجش آدمی که چقدر سیقل داده شده است.

امام جمعه فامنین در پایان گفت: هرکاری و اقدامی برای خدا باشد عبادت است و به ویژه در ماهی که میهمان خدا هستیم، باید همه کار ها از خرد تاکلان رأی خدا باشد تا در همه حال در حال عبادت باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات