مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری استان سیستان و بلوچستان:
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری استان سیستان و بلوچستان گفت:امسال نیز 847 پایگاه اوقات فراغت توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مساجد سطح استان برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۶۳۴۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان ، حجت‌الاسلام مهدی پودینه صبح امروز در نشست خبری که با هدف تشریح برنامه‌های اوقات فراغت 96 با حضور اصحاب رسانه در محل دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری استان در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت:اوقات فراغت نقش بسیار اثرگذار ی در زندگی فردی و اجتماعی نسل جوان دارد واز اهمیت بالایی برخوردار است.
وی مساعدتر یکی  از فعال‌ترین نهادها در حوزه اوقات فراغت برشمرد و افزود: اوقات فراغت در این زمینه سابقه طولانی دارد و مساجد سیستان و بلوچستان سال‌های زیادی است که برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی دارند.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تکیه بر اصول و مبانی اسلامی و براساس شرایط جغرافیایی و نیازهای منطقه برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان کلاس‌های آموزشی متنوعی برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: محور قرار دادن قرآن و سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع)، دین‌مداری، تقدم تزکیه بر تعلیم و تربیت دینی، توجه به محوریت مسجد با هدف جذب جوان پس از اوقات فراغت و توجه به سبک زندگی اسلامی مهمترین اصول کانون‌های فرهنگی مساجد در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است.

پودینه با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 22 هزار نوجوان و جوان در 480 پایگاه اوقات مساجد شیعه و سنی استان از طرح اوقات فراغت تابستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بهره‌مند شده‌اند، افزود: امسال نیز 847 پایگاه اوقات فراغت توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مساجد سطح استان برپا می‌شود.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان اضافه کرد: طرح اوقات فراغت تابستان 96 در برخی مساجد استان از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و در دیگر مساجد نیز در حال افتتاح است که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 30 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های اوقات فراغت مساجد سطح استان شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 227 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سطح استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، بیان کرد: طرح اوقات فراغت تابستانی در اکثر استان‌های کشور از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود اما با توجه به اینکه مدارس سیستان و بلوچستان زودتر از دیگر استان‌های کشور تعطیل می‌شوند، ما زودتر از دیگر استان‌ها این طرح را در سطح استان آغاز کرده‌ایم.

پودینه افزود: مدت کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی معمولاً 45 روز است اما در برخی مساجد استان ما بسته به نیاز و درخواست متقاضیان تا 75 روز هم ادامه دارد و تلاش می‌شود این کلاس‌ها به نحوی برگزار شود که برای نوجوانان و جوانان کاربردی باشد.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار 14 پایگاه تخصصی اوقات فراغت در مساجد شهرستان زاهدان به‌عنوان الگو با موضوع آموزشی ویژه در نظر گرفته شده که در صورت موفقیت، این طرح از سال آینده در دیگر شهرستان‌های استان نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: 2 پایگاه آموزش خوشنویسی، 2 پایگاه آموزش کامپیوتر، 2 پایگاه آموزش نقاشی و طراحی، 2 پایگاه آموزش تخصصی قرآن، 3 پایگاه آموزش تخصصی زبان انگلیسی، یک پایگاه تخصصی آموزش مهدویت، یک پایگاه تخصصی آموزش ورزش و یک پایگاه گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در قالب این طرح در مساجد زاهدان راه‌اندازی می‌شود که نوجوانان و جوانان می‌توانند بسته به علاقه و استعداد خود در کلاس‌های آنها شرکت کنند.
ارسال نظرات