خبرهای داغ:
امر به معروف و نهی از منکر ازجایگاه و اهمیت خاصی در آیات و روایات برخوردار است بگونه ای که درروایات از آن دو به عنوان والاترین و بزرگ ترین واجبات تعبیرشده است که ضامن اجرای سایر احکام و فرایض دینی هستند.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۴۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ازفلاورجان،مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج فلاورجان درکلاس نورمبین که باحضورنیروهای پایورناحیه وگردان امام حسین (ع)برگزارگردیدبه تفسیرآیه 110 سوره آل عمران پرداخت.

حجت الاسلام علی رئیسیان بااشاره به جایگاه امربه معروف خاطرنشان کرد:امربه‌معروف یعنی همه‌ی مؤمنان درهرنقطه‌ای ازعالم که هستند،موظّفند جامعه رابه‌سمت نیکی،به‌سمت معروف، به‌سمت همه‌ی کارهای نیکو حرکت دهند؛ونهی ازمنکر یعنی همه را ازبدی‌ها،از پستی‌ها،از پلشتی‌ها دور بدارند.

وی درادامه افزود:امربه معروف و نهی ازمنکر ازجایگاه و اهمیت خاصی در آیات و روایات برخوردار است بگونه ای که درروایات از آن دو به عنوان والاترین و بزرگ ترین واجبات تعبیرشده است که ضامن اجرای سایر احکام و فرایض دینی هستند.

رئیسیان درادامه گفت:معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم؛هر کسی که در این راه تلاش کند، آمر به معروف است؛حفظ عزّت و آبروی ملّت ایران،بزرگ‌ترین معروف است.

رئیسیان درادامه اضافه کرد:شما بهترين امّتى هستيدكه براى مردم پديدارشده‌ايد:به كارپسنديده فرمان مى‌دهيد،وازكارناپسند باز مى‌داريد ،و به خدا ايمان داريد.و اگر اهل كتاب ايمان آورده بودند قطعاً برايشان بهتر بود؛برخى ازآنان مؤمنندولى‌ بيشترشان نافرمانند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فلاورجان بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی می خواهد پرچم اسلام را در دست بگیرد، می خواهد خودش به سعادت برسد، دنیا و آخرت خود را آباد کند همچنان که قرآن به ما یاد میدهد که می توان دنیا و آخرت را با هم آباد کرد و باید این کار انجام بگیرداگر می خواهد به ملتهای دیگر کمک برساند،که «کنتم خیر امّة اخرجت للنّاس» ، شاهد و مبشر ملتهای دیگر باشد.امت اسلامی در این خطاب عزتمند، پدیدآمده برای بشریت است.هدف از پیدایش این امت، نجات بشر و خیر بشر است.وظیفه‌ی بزرگِ آن هم، فرمان دادن به نیکی و بازداشتن از بدی و ایمان راسخ به خداست.هیچ معروفیبرتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهریمنی استکبار و هیچ منکری زشت‌تر از وابستگی و خدمت به مستکبران نیست.

وی درپایان با اشاره به سخن امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاة والسّلام ، هم خطاب به مسؤولان مطالبی را فرموده است و هم خطاب به آحاد حدیث مردم اشاره نمود واظهارداشت:آنچه که خطاب به آحاد مردم است، عمدتاً خطاب به مسؤولان هم هست؛ اما آنچه که خطاب به مسؤولان است، فقط خطاب به خود آنهاست؛ که این در نامه‌های امیرالمؤمنینچه نامه‌ معروف آن حضرت به مالک اشتر،چه بقیه‌ی نامه‌هایی که به استانداران وکارگزاران نظامِ خودشان می‌نوشتند منعکس است.

امروز ماهم مسؤولان و هم آحاد مردم به‌شدّت احتیاج داریم که این دستورات و توصیه‌ها رابشناسیم و به آنها عمل کنیم. اگر به این دستورات عمل کردیم، آنگاه «کنتم خیر امّة اخرجت للنّاس»تحقّق پیدا خواهد کرد؛یعنی امّتی خواهیم شدکه وقتی همه‌ی دنیا به ما نگاه می‌کنند،می‌تواننداز ما سرمشق بگیرندوما را اسوه‌ی خودشان قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها