خبرهای داغ:
شفیعی گفت: با توجه به کویری بودن منطقه، حفاظت و مراقبت از درختان تاغ از جمله مبارزه با موش‌های صحرایی و ملخ ها ضروری است.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۳۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با اشاره به اجرای طرح مبارزه با موش صحرایی در تاغ‌زارهای شهرستان اظهار کرد: عملیات مبارزه با موش صحرایی در سطح ۱۲۵ هکتار از تاغ‌زارها انجام شده است.

رضا شفیعی هدف از طرح مبارزه با موش‌های صحرایی را حفاظت از تاغ‌زارها و جلوگیری از بروز بیماری سالک در محدوده‌ی تاغ‌زارها عنوان کرد و گفت: اجرای این عملیات با همکاری مشترک شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل در مدت دو ماه اجرا شده است.

وی حمله‌ی ملخ‌های کوهاندار را نیز از آفت‌های جنگل‌های تاغ آران و بیدگل دانست و تصریح کرد: خوشبختانه برای سال جاری به علت مبارزه گسترده‌ی سال گذشته که می توان گفت تا حدودی طغیان ملخ را کنترل کرده است کانون طغیان ملخ کوهاندار گزارش نشده است.

شفیعی با بیان این که آران و بیدگل با ۱۲۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت تاغ ۴۰ درصد از تاغ‌زارهای استان را شامل می شود اضافه کرد: درخت تاغ با نیاز آبی پایین و مقاوم به خشکی، نقش به سزایی در تثبیت ماسه‌های روان و جلوگیری از گسترش بیابان دارد که با توجه به کویری بودن منطقه، حفاظت و مراقبت از این درختان از جمله مبارزه با موش‌های صحرایی و ملخ ها ضروری است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها